Programa de Recerca, Creació i Servei (RCS)

El Programa Recerca, Creació i Servei fomenta els aprenentatges competencials a partir de reptes derivats de necessitats que plantegen entitats de l’entorn i que es concreten en l’elaboració de productes i serveis culturals. Aplica a tot l’alumnat de 3r o de 4t d’ESO en les hores de gestió autònoma del currículum.

Aprenentatges competencials a partir dels reptes de l’entorn

Programa Recerca, Creació i Servei facilita als centres que hi participen el disseny i desenvolupament de projectes globalitzadors a partir de problemàtiques de l’entorn. Aquests projectes es desenvolupen en la fracció horària de gestió autònoma i s’orienten a tot l’alumnat de 3r o 4t d’ESO.

El programa es fonamenta en el plantejament de diferents tipus de reptes proposats a l’alumnat per entitats socials, culturals i altres, procedents de l’entorn dels centres educatius, com associacions de veïns i veïnes, museus, ONG i altres entitats.

Es concreta en una proposta d’un mínim de 3 projectes trimestrals amb orientació diversa (comunicativa, social i servei a les persones, científico-tecnològica) que implica elecció per part de l’alumnat per tal de construir una trajectòria personalitzada. Cada alumne participa en 3 projectes al llarg del curs.

El programa proporciona acompanyament en forma d’una persona assessora al centre i una altra coordinadora de cada projecte. Els projectes es desenvolupen en col·laboració amb l’entitat externa i l’acompanyament d’un professor o una professora del centre.

Com participar-hi

Centres del Departament

Tant la sol·licitud com la documentació acreditativa s’han d’enviar a través de valisa electrònica​.

• Interlocutor: Iolanda Guevara Casanova, Departament d’Educació (DOCENT).
  • Visualitzadors: Ramon Grau Sánchez, Departament d’Educació; Xavier Yañez Such, Departament d’Educació.

Centres d’altres titularitats

Tant la sol·licitud com la documentació acreditativa s’han d’enviar a  la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües ​del​ Departament mitjançant les vies següents: