Model de programació
Usem el terme situació d’aprenentatge per referir-nos a aquelles experiències que, independentment de la forma en què es presenten, parteixen d’un context i plantegen un repte a la persona que aprèn.
El fet que l’aprenentatge es fonamenti en la resolució d’un
repte o d’una problemàtica real provoca que l’aprenent hagi de dur a terme amb eficàcia una acció o un seguit d’accions que impliquen una o més capacitats per a les quals són imprescindibles els sabers d’un o més camps de coneixement; per això diem que les situacions d’aprenentatge s’orienten a l’assoliment de competències.
Model de programació
Model
Aquest model inclou tots els apartats necessaris per a l’elaboració d’una situació d’aprenentatge de batxillerat.
Document de suport
En aquest document trobareu indicacions complementàries per poder construir la graella del model de programació.
Orientacions i exemples de situacions d’aprenentatge
Document d’orientacions
En aquest document es donen orientacions sobre com elaborar una situació d’aprenentatge.
Exemples de situacions d’aprenentatge
Matèries comunes
- Educació Física: Movem el pati?
- Educació Física: Puc formar part de l’staff tècnic d’un club esportiu?
- Història: Per què un conflicte armat no és la solució als problemes entre estats?
- Llengua Castellana i Literatura: Viajeros en el tiempo: ¿podemos describir nuestro hoy?
- Llengua Catalana i Literatura: Manual d’instruccions d’un verb
- Llengua Estrangera (English): Has equality between men and women been reached?
Matèries obligatòries de modalitat
- Arts Escèniques: La pell que habitem
- Llengua i Cultura Llatines: Digue’m on vius i et diré qui ets
- Matemàtiques: El lineal. Els envasos i la sostenibilitat. Hi ha marge de millora?
Matèries de modalitat
- Biologia: Inversió sexual. El cas de la senyora L. M.
- Física: La física del voleibol. L’Ariadna vol millorar
- Geografia: El clima ens desafia!
- Història de l’Art: On són les dones artistes de l’època moderna?
- Llengua i Cultura Gregues: Salvem l’etimologia
- Literatura Castellana: El amargo sabor de la traición
- Literatura Catalana: Ens el creurem, Ausiàs March?
- Literatura Dramàtica: El món a escena
- Literatura Universal: Què em fa por? La barrera entre el possible i l’impossible
Matèries optatives
- Ciutadania, Política i Dret: Programació de situacions d’aprenentatge
- Creació Literària: Programació de situacions d’aprenentatge
- Món Clàssic: Només sí és sí
- Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS): Programació de situacions d’aprenentatge
- Segona Llengua Estrangera (Français): L’énergie éolienne, c’est vraiment une énergie durable?
Exemples de situacions d’aprenentatge elaborades en el curs “Situacions d’aprenentatge per al batxillerat competencial”
Els exemples de les situacions d’aprenentatge següents han estat elaborats pels professors assistents als cursos “Situacions d’aprenentatge per al batxillerat competencial” i validats pels formadors de cada especialitat.
- SA de l’especialitat de Biologia i Geologia
- SA de l’especialitat de Dibuix
- SA de l’especialitat d’Economia
- SA de l’especialitat d’Educació Física
- SA de l’especialitat de Geografia i Història
- SA de l’especialitat de Llengües Estrangeres
- SA de l’especialitat de Llengua i Cultura Clàssiques
- SA de l’especialitat de Matemàtiques
- SA de l’especialitat de Música
- SA de l’especialitat de Tecnologia