El futur de la indústria es posa en mans dels joves del PFI

Mostra PFI: Fabricació Mecànica

Espai Roca Umbert, de Granollers

• El Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional del Departament d´Educació de la Generalitat de Catalunya i CaixaBank Dualitza impulsen la mostra.
  • La Mostra acull al voltant de 130 alumnes dels PFI d’arreu de Catalunya de la família professional de Fabricació Mecànica. Amb la presència de l’empresa Fronius i les entitats ASCAMM, AMEC i EURECAT.
  • El seu objectiu és crear un espai per compartir, intercanviar bones pràctiques i facilitar el treball en xarxa.
  • Un espai per detectar talent i generar oportunitats en el món laboral i formatiu de la indústria de la fabricació mecànica. Un win-win per a tots els agents implicats, empresa, alumnat i centres educatius.
  • Conferències que trenquen estereotips de gènere, com a representants el sector.

Deu grups de diversos centres educatius de Catalunya, dels Programes de Formació i Inserció van participar ahir, dimarts 7 de març a la 1a Mostra de Fabricació Mecànica, impulsada pel Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional, del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i CaixaBank Dualitza. Els PFI són estudis que s’adrecen a joves d’entre 16 i 21 anys que no han acreditat l’educació secundària obligatòria (ESO). El seu objectiu és facilitar la continuïtat formativa dins de la formació professional (FP) i desenvolupar l’aprenentatge de les competències transversals i professionals necessàries per al món del treball.

Va obrir la mostra, l’alcaldessa de Granollers, la senyora Alba Barnusell juntament amb la senyora M. Mercedes Chacón, directora general de Formació Professional del Departament d’Educació i la senyora Patricia Trilla de Caixa Bank qui ha recordat la importància de seguir formant estudiants, per cobrir més de dos milions d’oportunitats de treball per a tècnics de la Formació Professional, que es generaran fins al 2030.

Seguidament, la senyora Estela Sanchez, directora general de l’empresa Dicomol, especialitzada en motlles, va centrar la seva xerrada responent a la pregunta: Té sentit el que estem estudiant? posant en valor la importància de la formació de primer nivell i del paper dels joves en el futur de la indústria.

Quasi dues hores de mostra, on joves d’arreu de Catalunya van compartir projectes i experiències,  i van experimentar els rols d’expositors i de visitants. En aquest espai es va comptar amb la participació d’empreses i entitats com Fronius, l’Associació Catalana d’Empreses de Motlles i Matrius, Associació de les Empreses Industrials Internacionalitzades i EURECAT, centre tecnològic de Catalunya. L’alumnat i professorat dels programes va poder experimentar amb un simulador de realitat virtual de soldadura, tambéva rebre assessorament i orientació formativa del sector,  va veure el procés real de fabricació de peces i productes finals, i va establir contactes amb borses i entitats en cerca de talent i de professionals qualificats per a la inserció.

Nuria Salan, doctora en Ciència dels materials i Enginyeria metal·lúrgica, professora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i actual presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia (SCT), va fer una xerrada titulada “Les competències per a la indústria 4.0 en el s.XXI”. Aquesta xerrada, es va centrar en el futur de la indústria en aquest sector, buscant que els joves vegin la fabricació mecànica com a una opció de futur, fent especial èmfasi en reivindicar la presència de la dona.

La jornada es va tancar amb el lliurament a cada centre participant d’una màquina de soldar marca Fronius,  juntament amb una formació i posada en marxa per a cada centre participant. Els 10 obsequis són gentilesa de Dualitza CaixaBank, i els va entregar el senyor Ricard Guillem de l’entitat. També va dedicar unes paruales el 3er tinent alcalde i regidor d’Educació de Granollers, el senyor Francesc Arolas. Aquestes col·laboracions serveixen per establir vincles amb el món empresarial, que suposen un enriquiment per a la Formació Professional.

Per finalitzar i concloure la Mostra, el Mag Stigman va posar el punt i final, dinàmic i divertit amb trucs de màgia relacionats amb conceptes de la Fabricació Mecànica! Abans de marxar, tots els participants van tenir a la seva disposició un àpat en format take away. Una gran experiència que posa a les mans dels joves el futur del sector industrial.

Enllaç a les fotografies de la Mostra PFI: Fabricació Mecànica.

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP