El joc “Descobrim un missatge secret!”, per treballar la llengua escrita

Una de les activitats que duu a terme el professorat que participa en la formació Llenguajocs. L’aprenentatge de la llengua a través del joc, consisteix a dissenyar una proposta lúdica per ajudar l’alumnat a desenvolupar la competència comunicativa i lingüística en llengua catalana. Avui us compartim una d’aquestes propostes, elaborada per Gemma Durán Simón, tutora de 2n de primària a l’Escola Josep Boada, de Riudarenes.

El joc que planteja la Gemma, Descobrim un missatge secret!, està pensat per posar-lo en pràctica amb alumnat de primer cicle d’educació bàsica o amb alumnat d’aula d’acollida que s’està iniciant en l’aprenentatge de la llengua catalana.

La proposta se centra a treballar els elements bàsics de l’expressió escrita a partir de l’estructura de les oracions, la concordança, la puntuació, l’adjectivació, el lèxic d’un camp semàntic concret, etc. El joc es pot adaptar a les necessitats específiques de l’alumnat i a les intencions didàctiques del docent.

En aquest document trobareu els materials, la mecànica i les instruccions del joc. Podeu veure una proposta de com es podria materialitzar en aquesta presentació.

Esperem que us animeu a jugar-hi!