El Gust per la Lectura

Logo El gust per la lectura amb el lema Aprendre, imaginar i gaudir

El programa El Gust per la Lectura té per objectiu que els alumnes esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura. Cada curs escolar el Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics convoca un concurs basat en la lectura i treball a partir d’unes obres i els dossiers didàctics proposats.

• Curs 2023-2024: lectures proposades pel  XXVIII concurs El Gust per la Lectura per als ensenyaments dels CFA (per veure les lectures proposades a tots els nivells ves aquí).
    Categoria E: Alumnes d’educació d’adults: GESO, CAM i PPACFGM Modalitat E1. Autora: Muriel Villanueva
    VILLANUEVA, Muriel. Rut Sense Hac. La butxaca, 2020.

Modalitat E2. Tema: Amistat
    VIGAN, Delphine. Les Lleialtats. Labutxaca, 2021

Modalitat E3. Llegim ciència2
    DURAN, Xavier. MANUEL, Jordi de. Els crims de la taula periòdica. Jollibre, 2019.

Categoria F: Alumnes de batxillerat i alumnes d’educació d’adults: PPACFGS i PAU > 25 anys ARASA, Cinta. Paraules, flors i pólvora. Animallibres, 2020.

• Curs 2022-2023: lectures proposades pel  XXVIII concurs El Gust per la Lectura per als ensenyaments dels CFA (per veure les lectures proposades a tots els nivells ves aquí).
    Categoria E: Alumnes d’educació d’adults: GESO, CAM i PPACFGM Eix Gènere teatral

• RUSIÑOL, Santiago. L’hèroe. Arola editors, 2020.
    • RUSIÑOL, Santiago. L’heroi. Onada edicions, 2020 (Imprescindibles: 6).

Eix: Llegim ciència

FERNÁNDEZ VIDAL, Sònia. Quantic Love. La Butxaca, 2012.

MARÇAL, Maria Mercè. Bruixa de dol, 1977-1979. Diverses editorials: Edicions 62, 2018 (Poesia); Educaula, 2020 (Educació 62).

• Curs 2021-2022: lectures proposades pel  XXVII concurs El Gust per la Lectura. A les bases del concurs podeu obtenir més informació. Veredicte del Jurat 2021-2022.
Categoria E: Alumnes d’educació d’adults: GESO, CAM i PPACFGM
SIMÓ, Isabel Clara:
La veïna.
Diverses editorials: Columna Jove, 2002; Estrella Polar, 2012; Educaula 62, 2018
ENDE, Michael
Momo.
Diverses editorials: Jollibre Grup Promotor, 2016; Bromera, 2013 (en valencià)
HOMS, R.; FÀBREGA, X.
 Malalt d’ocells.
Pagès Editors 2002
PUIG I FERRETER, Joan:
Aigües encantades.
Diverses editorials: Educaula 62, 2009; Castellnou, 2017.

• Curs 2020-2021: lectures proposades pel  XXVI concurs El Gust per la Lectura. A les bases del concurs podeu obtenir més informació.
Categoria E: Alumnes d’educació d’adults: GESO, CAM i PPACFGM
M. Aurèlia Capmany
Quim / Quima
Barcelona: Editorial Males Herbes.
Albert Sánchez Pinyol
La pell freda.
Barcelona: Editorial La Campana Llibres.
M. Solar
L’expedició del Doctor Balmis
Alzira: Editorial Bromera.
Miquel Llor
Laura a la ciutat dels sants.
Barcelona: Editorial Educaula (Educació 62).
  • Curs 2019-2020: lectures proposades pel  XXV concurs El Gust per la Lectura:
Categoría F: Alumnes d’educació d’adults: Cicle de formació instrumental (CFI) i nivell 3 de català
Cristina Nuñez i Rafael Romero
Vides que canvien vides
Editorial Nube de tinta, 2018
Asmaa Aouattah
L’etern retorn
Editorial Voliana, 2018
Categoria G: Alumnes d’educació d’adults: GESO, CAM i PPACFGM
Tina Vallès
La memòria de l’arbre
Anagrama, 2017
Francesc Puigpelat
La nedadora
Columna Edicions, 2019
Categoria E: Alumnes de batxillerat i alumnes d’educació d’adults: PPACFGS i PAU > 25 anys
Maria Aurèlia Capmany
Feliçment, jo soc una dona

Els treballs que es presentin han de ser de creació original i s’han d’ajustar al que determinen les bases per a cada categoria i obra. En el cas que s’hi incloguin imatges i/o música, han de ser de creació pròpia o lliures de drets. Es recorda que els centres han de tenir el permís d’utilització de la imatge dels alumnes que apareguin als audiovisuals presentats.

Pel que fa al lliurament dels treballs, s’ha de procedir segons s’indiquen a les bases del concurs Inscripcions i lliurament dels treballs. Independentment de la modalitat de treball escollida, l’obra i/o dossier s’ha de treballar amb tot el grup classe.

Podeu trobar la convocatòria amb les bases i el calendari al web de la XTEC.