XX edició del Premi Pilarín Bayés

Enguany s’ha obert la convocatòria de la vintena edició del Premi Pilarín BayésSi hi esteu interessats, ja podeu fer arribar els vostres contes sobre “Migracions, un planeta en constant moviment”.

La proposta us planteja que reflexioneu amb els vostres alumnes sobre la migració des d’una mirada amplia, explicant tot allò que ens ofereix la diversitat cultural present a les aules, però intentant, també, convidar-los a compartir les pròpies vivències migratòries: un viatge, un canvi de poble o ciutat… També us suggereix que investigueu sobre les migracions familiars o les del vostre entorn, els moviments migratoris en la història del vostre poble o ciutat, que reflexioneu sobre la migració com a fet cultural, social o biològic i que proveu de trencar els estigmes i prejudicis que sovint pesen sobre aquesta realitat i acollir, així, la migració com un fet que ens ofereix l’oportunitat de ser millors ciutadans.

Com cada any, a l’espai web del premi, trobareu recursos per escriure un conte i sobre com encetar el procés de reflexió sobre la temàtica amb el vostre alumnat. Esperem que resulti una tasca ben interessant i que us inspiri per escriure històries ben originals.

Aquí podeu descarregar les bases i us hi podeu inscriure completant aquest formulari.