Clubs de lectura fàcil de l’Eixample de Barcelona

El Servei Educatiu de l’Eixample de Barcelona posa a disposició dels centres educatius de la zona materials per dur a terme clubs de lectura fàcil adreçats a alumnat nouvingut i d’origen estranger de les aules d’acollida. La idea dels clubs de lectura va sorgir en els seminaris de tutors i tutores d’aula d’acollida i, en l’elaboració dels materials, hi ha participat l’equip del CRP, l’equip psicopedagògic de l’EAP i l’equip LIC del Servei Educatiu.

L’objectiu d’aquests clubs de lectura és facilitar la comprensió escrita i l’aprenentatge d’una segona o tercera llengua a alumnat amb un nivell A2 de català. El material per als clubs està organitzat en dues maletes, una per a primària i l’altra per a secundària. Els títols que contenen les maletes han estat escollits per l’Associació de Lectura Fàcil i a partir de les recomanacions d’un grup d’experts en clubs de lectura.

La maleta de primària inclou 8 lots dels següents llibres: Animalades, de Judit Robert; Kafka i la nina viatgera, de Jordi Sierra i Fabra; On van quan plou?, de Gerda Muller; El maputxe sense ombra, en versió de Ramon Girona; Tres maletes, de Mercè Sendrós i M. dels Àngels Sellés; Tu també pots, d’Anna Llauradó, i Tant de gust… Senyor Llull, de M. Carme Bernal i Carme Rubio.

La maleta de secundària conté 6 lots de llibres amb aquests títols: Set dies al llac, de Núria Martí; Comptant núvols, de Núria Pradas; La volta al món en 80 dies, de Jules Verne, amb adaptació d’Àngel Burgas; Nahid, la meva germana afganesa, d’Anna Tortajada; Tres maletes, de Mercè Sendrós i M. dels Àngels Sellés, i Llibre de les bèsties, de Ramon Llull, amb adaptació de M. Pia Ona Verger Fransoy.

Dins de la bossa que recull cada lot de llibres, hi ha un cartell sobre el llibre per penjar a l’aula, una carpeta amb propostes didàctiques, una llibreta perquè els docents puguin fer aportacions per treballar les lectures, i altres materials específics per a cada títol (per exemple, màscares per teatralitzar la història que s’explica en alguns llibres, rúbriques perquè l’alumnat pugui valorar el seu procés de comprensió de les lectures, material per reflexionar sobre les emocions, etc.).

En aquest enllaç, Mercè Sendrós, assessora LIC i creadora i impulsora de la iniciativa, presenta el material que s’inclou en les maletes i fa propostes i recomanacions per treballar-lo a l’aula.

Tots els centres de l’Eixample de Barcelona que vulguin sol·licitar les maletes en préstec, poden adreçar-se al CRP del Servei Educatiu de l’Eixample. Esperem que en gaudiu!