CURS DE RÀDIO PRÀCTIC A “RÀDIO VILAMAJOR”

En alguna altra ocasió ja hem parlat de com els mitjans de comunicació tenen un paper primordial en la nostra societat i, si més no, des dels centres educatius, és essencial educar-ne en un bon ús. Amb l’aplicació de diverses estratègies didàctiques en l’àmbit de la comunicació audiovisual podem reforçar el vincle afectiu entre els docents i l’alumnat, facilitar un aprenentatge significatiu i establir vincles entre el currículum i l’experiència vivencial. En aquest sentit, l’ús de la ràdio com a eina pedagògica per compartir coneixements, opinions, il·lusions o preocupacions pot esdevenir una activitat complementària per treballar les competències lingüístiques i consolidar la connexió entre el centre educatiu i el món que ens envolta i, en el cas de l’aula d’acollida, incorporar el treball a l’aula a partir dels mitjans de comunicació suposa tot un repte, però dissenyar i realitzar un programa radiofònic esdevé una magnífica oportunitat per potenciar l’ús de la llengua d’aprenentatge. En aquest enllaç trobareu algunes de les propostes que us fèiem per dur a terme a l’aula en funció del nivell de llengua que hagi assolit l’alumnat.

L’entitat ComSoc comunicació social posa en marxa un nou curs de ràdio en col·laboració amb l’Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor i la Diputació de Barcelona. En el “Curs de ràdio pràctic per connectar amb el món” es facilitaran els coneixements, els recursos i les pràctiques necessàries per poder elaborar un projecte radiofònic propi. La formació comença el 7 d’octubre i és presencial i gratuïta, trobareu tota la informació per inscriure-us al web de ComSoc.