Erasmus+ ESAM-TILC: primeres visites

El grup del microconsorci ESAM-TILC que ha viatjat a Linz ja ha visitat tres centres, cadascun de característiques molt diferents.

El sistema educatiu austríac preveu una diversificació d’itineraris educatius ja des dels 10 anys. Per això, de moment han visitat una escola de primer cicle de secundària (10-14 anys), una de formació professional (14-18 anys), i una de batxillerat (10-18 anys).

La metodologia és força dirigida en tots els casos. El docent té el control del discurs oral, però promou la participació activa de l’alumnat, perquè no es limita a fer preguntes literals, sinó bones preguntes que obliguen a estructurar el que es vol dir. Hi ha poques bastides de suport visual, però el paper del docent és molt actiu a l’hora de proporcionar ajudes als alumnes que en necessiten, fent modelatge, presentant i analitzant bons models i introduint el vocabulari acadèmic de manera explícita.