El Programa de benestar emocional “Benestar per estar bé”

Aquesta setmana, el Departament d’Educació ha posat en marxa el Programa de Benestar Emocional per tal d’acompanyar els professionals del món educatiu i els centres educatius en la gestió del benestar emocional del seu alumnat.

L’objectiu del programa és acompanyar els docents i d’altres professionals educatius dels centres, oferir-los eines per a la millora del benestar emocional, donar-los suport quan detectin dificultats de gestió emocional amb l’alumnat, i assessorar-los davant de situacions greus que es puguin donar en el centre educatiu. Al mateix temps, es vol facilitar la detecció i la resposta grupal en situacions de risc de malestar, així com promoure actuacions amb impacte positiu en el benestar emocional d’infants i joves.

Aquest servei s’adreça als i a les docents dels cursos de cinquè i sisè d’educació primària, ESO, batxillerat, cicles formatius de grau mitjà i superior, ensenyaments artístics, PFI i educació d’adults i està compost per un equip de 20 professionals del Departament d’Educació que el coordinen i gestionen entre els quals hi ha 2 coordinadors, 17 professionals de l’àmbit de la psicologia i la pedagogia, un tècnic administratiu i també compten amb l’assessorament periòdic per part de persones expertes del sector.

El grup coordinador del programa durà a terme atenció telefònica als docents, intervenció en situacions d’emergència, acompanyament als centres, dinàmiques de gestió emocional en grups classe, elaboració de material pedagògic, formació del professorat i eines de gestió emocional per a les famílies.

Des del nostre àmbit d’atenció a l’alumnat nouvingut, creiem que aquest servei pot ser una molt bona eina per poder atendre aquells casos d’alumnat nouvingut que es troba davant d’una situació emocional complicada a causa d’un procés de dol migratori.

Les persones interessades –equips directius, tutors, docents de cicle superior d’educació primària, ESO i postobligatòria i altres professionals educatius- es poden posar en contacte amb el grup d’acompanyament per al benestar emocional a través de diferents vies:

1. admin Autor de l'article

Benvolguda,

Aquesta actuació no depèn del nostre Servei. Us hauríeu d’adreçar a la Direcció General de l’alumnat.

1. Maia

Enhorabona!
    Em sembla una eina indispensable per poder dur a terme la nostra feina amb seguretat i benestar professional.
    Esperem que l’equip que comença tingui molt bona rebuda i pugui atendre les necessitats!