La biblioteca escolar com a eina d’inclusió

L’equip del Programa Biblioteca escolar “puntedu” va presentar el passat mes de juny el document La biblioteca escolar com a eina d’inclusió, una instrument de reflexió, de debat i de diagnosi, per fer visible la necessitat de disposar de biblioteques escolars accessibles per a tothom i oferir orientacions sobre els aspectes a considerar per aconseguir-ho.

Aquest document consta de tres parts: la primera part consisteix en orientacions per ajudar els centres educatius a fer que les seves biblioteques esdevinguin una eina per a la inclusió de l’alumnat; a la segona part es troba una eina de diagnosi que es pot aplicar a la biblioteca del centre, per detectar quins són els punts forts i febles respecte a la inclusió i poder arribar a acords de millora al respecte; i la tercera part mostra exemples de centres que s’han considerat interessants. S’acompanya el document amb una infografia que sintetitza la informació principal.

Estem convençuts que hi trobareu orientacions que us interessaran per viure la vostra biblioteca escolar des de la perspectiva d’un espai i un servei amb les especificitats que fan que sigui un entorn de treball i de gaudi que afavoreix l’autonomia, l’autoconfiança i la personalització de l’aprenentatge. La biblioteca escolar pot ser un recurs potent per a la inclusió de l’alumnat i, evidentment, també per a l’alumnat nouvingut.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>