Cursos de llengua catalana del CPNL

El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) ha obert la inscripció de setembre per als cursos de català del primer trimestre del curs 2023-2024. S’hi inclouen cursos per aprendre o perfeccionar el català, de tots els nivells i en modalitats tant presencials com en línia. L’oferta detallada sobre els cursos, les localitats i els horaris es pot consultar al cercador web del CPNL.

Les inscripcions per als cursos generals s’estructuren en dos torns: preferent, els dies 12 i 13 de setembre (per a antics alumnes inscrits a un curs del CPNL durant els últims 12 mesos) i general, els dies 14 i 15 de setembre (per a tothom que tingui interès a aprendre català).

Les sol·licituds es podran fer presencialment, a través de la xarxa de centres, serveis i oficines arreu de Catalunya, o bé en línia, mitjançant la plataforma d’inscripció als cursos de català, des del dimarts 12, a les 9 h, fins al divendres 15, a les 20 h.

Abans de fer la inscripció, les persones que no hagin fet un curs al CPNL durant els darrers 12 mesos o que no puguin acreditar tenir coneixements de català hauran de sol·licitar una prova de nivell per determinar quin curs és el més indicat per a elles. Es pot sol·licitar en línia a la plataforma d’inscripcions o presencialment als centres de normalització lingüística.

L’alumnat de tots els nivells té dret a una reducció del 50 o el 70 % de la matrícula. Se’n podran beneficiar les persones en situació de precarietat, pensionistes, de família monoparental o nombrosa o que tinguin una discapacitat reconeguda igual o superior al 33 %. Els cursos inicials i bàsic continuen sent gratuïts per tal de garantir l’atenció a les persones amb menys coneixement de la llengua.