El català a les xarxes socials

L’Institut de Deltebre ens fa arribar una bona pràctica que han dut a terme per potenciar l’ús del català entre els joves mitjançant les xarxes socials.

Objectius que es plantegen:

• Crear continguts en català a les xarxes socials.
  • Valorar l’ús de la llengua catalana entre els joves.
  • Promoure el consum de continguts en català a les xarxes socials.
  • Promoure l’ús de lèxic específic del dialecte nord-occidental.

Descripció de l’activitat:

El comunicador i youtuber local Berti realitza el taller “L’ús del català a les xarxes socials” amb l’alumnat de 4t d’ESO i els anima a produir contingut en català tot fent un TIK-TOK en català, emprant el subdialecte tortosí. D’altra banda, la comunicadora La filòloga de guàrdia realitza un taller amb l’alumnat de 1r Batxillerat, on es busquen i s’identifiquen errades lingüístiques a la xarxa.

Al centre, celebrem diferents jorandes com “la dona i la ciència”, la commemoració del 8 de març, Sant Jordi… i l’alumnat d’FP Bàsica fa un photocall fent servir els hashtags i textos en català perquè l’alumnat que vulgui, es pugui fer fotos i publicar-les amb un missatge en català a les seves xarxes socials.

També fem servir els jocs de taula de l’artista local Joan Marc Clofent com, per exemple, el Llèpol, l’Esmolet i la Sangonera, per treballar el lèxic de la nostra variant dialectal tortosina.

El que hem comprovat és que l’alumnat es troba més còmode produint contingut en català a les seves xarxes i, després d’haver passat una enquesta, hem detectat que el seguiment del nostre alumnat  a  comunicadors i youtubers que parlen català ha augmentat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *