Jornada de jocs tradicionals amb les famílies

L’Escola Ronçana, de Santa Eulàlia de Ronçana, ens ha compartit una bona pràctica per promoure l’ús de la llengua catalana en el centre educatiu, amb l’alumnat i amb les famílies, la Jornada de jocs tradicionals amb les famílies, que va tenir lloc el 25 d’abril del 2023 al pati de l’escola.

Les famílies d’Educació Infantil van anar a l’escola per jugar a jocs a l’exterior. Durant la jornada, en què es van fer activitats lúdiques en català, es va dur a terme en motiu de la setmana de l’Educació Física al carrer.

Amb aquesta activitat, l’alumnat va conèixer i jugar a jocs populars catalans com ara el pica paret, arrencar cebes, pedra, paper i tisores, sota el pont, terra, mar i aigua, l’aranya o els pescadors. L’alumnat d’infantil, per grups, va anar visitant les diferents estacions on els esperaven els familiars per explicar-los un joc. Si voleu consultar el llistat de jocs cliqueu aquí.

Trobareu fotografies i més informació sobre l’activitat en l’article del nodes de l’Escola Ronçana Jornades de jocs tradicionals amb les famílies.