Formació en Scratch: curs 2017 – 2018

FORMACIONS PUNTUALS

SETEMBRE 2017

Dijous 28 de setembre
Webinar informatiu d’inici de curs

OCTUBRE 2017

Dissabte 7 d’octubre SCRATCH CHALLENGE DAY.

Jornada-taller pràctica adreçada als docents que pretén apropar i presentar la iniciativa mSchools Scratch Challenge de l’Àrea TAC del Departament d’Ensenyament. Aquesta iniciativa  ens ha de permetre treballar el pensament computacional a les aules i té com a objectius estimular la creativitat dels alumnes, compartir mirades i fomentar la curiositat per aprendre, tot atenent la diversitat i fomentant la coeducació.

El taller es basa en una proposta pràctica, creativa i compartida que generi reflexió i posi valor al coneixement amb la barreja de professionals de diferents àmbits i que animi a implementar-la a les aules. Una proposta de TOCA-TOCA  per provar, inventar, crear, cooperar amb grup cooperatiu:

1. Robots educatius. Muntatge i programació.
  2. Robots educatius i domèstics. Treball de coordenades de l’espai (x,y) i sensors.
  3. Plaques. La programació d’objectes conductors.
  4. Jocs de laberints. Els personatges i els escenaris …
  5. Jocs de pong. (modificacions de la velocitat, de les vides, dels comptadors…)
  6. Diferents llenguatges de programació.

Per acabar amb un MOSAIC on desfem els grups de TOCA-TOCA i dos/tres participants de cada grup formen un nou grup on es converteixen en EXPERTS i expliquen al nou grup què han fet al seu TOCA-TOCA.

FEBRER 2018

Taller Scratch dirigit a docents dins del marc del festival YOMO. L’objectiu d’aquest taller és promoure les competències digitals i  presentar la proposta didàctica d’ Scratch Challenge una proposta didàctica adreçada a Cicle Superior de Primària i primer cicle de l’ESO (primer i segon); de pensament computacional i resolució de reptes amb Scratch. Els materials per als docents i els alumnes són una estructura modular Formació per als docents.

MAIG 2018

X Jornada de programació i robòtica educatives.

Dissabte 26 de maig de 2018, el Citilab acull la desena edició de la Jornada. Aquest és un punt de trobada de la comunitat educativa dedicat a l’intercanvi d’experiències didàctiques amb entorns de programació i de robòtica. Es presentaran nombrosos projectes i experiències en programació de jocs, creació d’aplicacions mòbils, cultura maker, el pensament computacional, entre altres. S’adreça als docents d’educació primària i secundària, tot i que pot interessar a altres professionals de l’àmbit. Fa dos anys aquest serà el tercer que l’alumnat participant a projectes de programacií i robòtica educativa presenten les seves experiències.

FORMACIONS TELEMÀTIQUES

Del 17 d’octubre al 28 de febrer
Scratch: creativitat i enginy a l’aula (inscripció al curs telemàtic del 12 al 28 de setembre).
Del 29 de gener de 2018 al 31 de maig de 2018
Scratch: avançat (inscripció al curs telemàtic del 9 al 19 de gener).