Reforcem el vincle amb les famílies

En un curs que ha estat marcat per les mesures sanitàries i preventives de la pandèmia, els centres educatius hem vetllat, més que mai, per generar espais, ambients i canals de comunicació i confiança per reforçar el vincle amb les famílies i augmentar llur implicació en l’aprenentatge de l’alumnat.

En iniciar el curs us vam proposar un seguit d’orientacions, enllaços d’interès i recursos per establir els primers contactes de la família de l’alumnat nouvingut amb el centre d’escolarització dels seus fills amb l’objectiu de construir vincles basats en la confiança.

Ara que s’acosta el final del curs és important planificar una trobada amb les famílies per compartir com ha avançat el procés d’aprenentatge i la incorporació al centre educatiu dels seus fills i filles. Per fer-ho, caldrà tenir en compte els resultats obtinguts i analitzats de les proves d’avaluació de les aules d’acollida i els indicadors per elaborar els informes trimestrals.

L’arribada de l’estiu comporta un període llarg de vacances i també pot suposar una aturada temporal del procés d’aprenentatge dels nois i noies i, per aquest motiu, és important conscienciar les famílies sobre el seu rol com a referents i acompanyants de l’aprenentatge durant l’estiu i oferir-los algunes orientacions perquè ho puguin fer. En aquest sentit, la trobada a final de curs amb les famílies és clau per fer que el nostre centre educatiu sigui un espai que generi confiança i per treure profit dels aprenentatges que, docents i famílies, hem acumulat al llarg del curs.

A continuació us facilitem algunes recomanacions per organitzar la trobada i perquè en trieu  aquelles que us puguin ser més útils i les adapteu a la vostra realitat i el vostre coneixement de les famílies del vostre alumnat.