FIC

Formació de l’EDC

Objectius principals:

• Fomentar el diàleg i l’intercanvi entre els docents d’un centre amb la finalitat de construir l’Estratègia Digital de Centre (EDC).
      • Generar la transferència a l’aula dels continguts, recursos i acords amb la finalitat que l’alumnat assoleixi la competència digital.
      • Millorar la competència digital dels docents del centre.

La proposta formativa consta de quatre mòduls per als docents de totes les etapes educatives i un cinquè mòdul per als docents de les etapes d’educació bàsica i batxillerat. Els primers quatre mòduls tenen una durada de 30 hores, en les quals es tracten i se cerquen acords sobre l’ús dels Entorns Virtuals d’Aprenentatge, la seguretat i la protecció de dades, i la planificació de l’assoliment de la competència digital de l’alumnat. El mòdul 5, amb una durada de 10 hores, està enfocat al coneixement del nou marc curricular a través de les situacions d’aprenentatge amb l’ús de les tecnologies digitals.

L’objectiu de cada mòdul és el següent:

• Mòdul 1: utilitzar estratègies dels EVA per a l’aprenentatge competencial de l’alumnat.
      • Mòdul 2: conèixer i aplicar mesures de ciberseguretat i de protecció de dades.
      • Mòdul 3: planificar l’organització, implementació i avaluació de la competència digital de l’alumnat.
      • Mòdul 4: planificar la formació per a la millora de la competència digital dels docents del centre.
      • Mòdul 5: conèixer el nou marc curricular a través de les situacions d’aprenentatge amb la incorporació de tecnologia digital.

Els mòduls 1 i 3 disposen de diverses versions per adaptar-se a les característiques i nivell de maduresa dels centres. Actualment, estan en elaboració diferents versions del mòdul 5 amb la finalitat de donar resposta a les diverses tipologies d’estudis.

Amb la finalitat que les direccions dels centres educatius i els formadors puguin conèixer els continguts que es proposen, s’ha creat un curs obert dins l’entorn d’Odissea Formació Interna de Centre: EDC (setembre 2022), on es poden consultar les versions de tots els mòduls.

En el cas dels centres públics, la formació és dinamitzada per docents del mateix centre amb l’assessorament d’una persona mentora digital. En el cas dels centres concertats, la formació pot ser dinamitzada per docents del mateix centre o per persones externes que també reben l’assessorament d’una persona mentora.

La formació està tipificada com a Formació interna de centre (FIC).