Si ets estudiant, emprenedor, t’apassiona la innovació, i vols aportar idees que transformin la societat, aquesta és la teva oportunitat
Inscripcions obertes a la iFest Challenge Competition! 🚀
Què necessiteu per apuntar-vos?
1. Escolliu el repte que més us agradi. Si sou Categoria Sènior, també podeu presentar-vos al “repte lliure” amb un repte propi
2. Formeu un equip de 2 o 3 membres i introduïu les vostres dades
3. Si sou de la Categoria Júnior, el vostre shaker haurà de fer la inscripció per vosaltres. Si sou de la Categoria Sènior, la podeu fer o vosaltres o el vostre shaker
4. Al formulari d’inscripció, afegiu l’enllaç del vostre vídeo de presentació del projecte (màxim 3 minuts) i una descripció molt breu (500 caràcters)
A on ens hem d’inscriure? Del 26 de gener i fins al 19 de febrer podeu fer la vostra inscripció aquí:
La iFest Challenge Competition es dirigeix a joves de fins a 30 anys apassionats per la ciència, la tecnologia i la innovació que vulguin donar resposta a reptes reals plantejats per empreses i organitzacions líders a Catalunya. Els participants (players) es divideixen en dues categories segons l’edat:
- Categoria júnior: joves menors d’edat estudiants a Catalunya de segon cicle d’ESO, Batxillerat o Formació Professional.
- Categoria sènior: joves de 18 a 30 anys, estudiants de Batxillerat, Formació Professional i estudis universitaris, i/o emprenedors.
Cada equip ha d’estar format per 2 o 3 membres, que treballaran conjuntament per desenvolupar solucions innovadores i disruptives. Els projectes es valoren no només per la seva viabilitat, sinó també pel seu impacte social i la creativitat aplicada.
A l’iFest celebrem el talent, la creativitat i les idees que transformen el futur; deixa’t contagiar per l’energia i inspira’t per inscriure’t a la competició amb l’experiència dels participants de l’edició de l’any passat:
Reptes i organitzacions participants 2026
Enguany, l’iFest compta amb una combinació d’entitats que repeteixen col·laboració i noves organitzacions que se sumen a la iniciativa:
- 3Cat– Com podem automatitzar el coneixement de les necessitats i preferències de l’audiència jove per garantir que 3Cat sigui la seva plataforma de referència i fomentar la difusió de la cultura catalana?
- Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya –Com podem fer més amables les estacions de FGC?
- Rodalies de Catalunya-Renfe –Com podem aprofitar el temps de viatge en tren per crear experiències d’aprenentatge, entreteniment i interacció entre viatgers?
- 42 Barcelona de la Fundación Telefónica–Com podem contrarestar els discursos d’odi, discriminatoris i contra els drets humans a les xarxes socials mitjançant eines digitals?
- Hospital Vall d’Hebron –Com deshabituar l’addicció a les xarxes socials i pantalles dels adolescents?
- Hospital Sant Joan de Déu –Quines solucions innovadores podríem implementar per prevenir i identificar el bullying al centre educatiu?
- Veritas –Com fem que l’interior d’un supermercat Veritas sigui atractiu a clients de la generació Z i alhora sigui sostenible?
- Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi)– Com podem combatre les fake news amb IA: més enllà de les apps?
- Fundació Barcelona Music Lab –Com es pot millorar l’experiència dels fans amb mobilitat reduïda o persones sordes o cegues durant un festival de música?
- Merck – Com podem assegurar l’administració efectiva de tractaments, la traçabilitat i el seguiment de medicaments involucrant els pacients, els cuidadors i els professionals de la salut i l’administració?
- Repte lliure –En el cas dels participants que s’inscriguin a la categoria Sènior, els equips també tenen l’opció d’escollir un repte de lliure elecció, amb l’oportunitat de presentar projectes de qualsevol temàtica, sigui donant continuïtat a una iniciativa prèvia o començar-ne una de nova.
Com funciona la competició?
- Inscripció i presentació de solucions: Els equips s’inscriuen a través del tràmit oficial i escullen un repte per desenvolupar la seva proposta.
- Semifinals i demo day: Els equips seleccionats presenten les seves solucions en línia davant d’un jurat expert.
- Gran final: Els millors equips de cada repte i categoria defensaran el seu projecte a la gran final, amb un pitch davant d’un jurat professional.
Premis i experiències
Els equips guanyadors podran continuar desenvolupant els seus projectes en el marc de la iFest Acceleration al juny, una fase pensada per consolidar les seves idees amb mentoria, visites a entitats i accés directe a l’ecosistema d’innovació, tant a Catalunya com a l’estranger.
- Categoria Júnior: Els guanyadors d’aquesta categoria rebran una estada de descobriment a Barcelona, un tast per descobrir la diversitat d’actors que intervenen al llarg de la creació i consolidació d’una startup.
- Categoria Sènior: Els guanyadors d’aquesta categoria gaudiran d’un programa d’acceleració a Londres amb mentoria, visites a entitats i accés a ecosistemes d’innovació per consolidar els projectes.
Dates clau
- Obertura d’inscripcions de la iFest Challenge Competition: del 26 de gener a les 9.00 h fins al 19 de febrer de 2026 a les 14.00 h.
- Gran final: 12 de maig de 2026
- iFest Acceleration: juny de 2026
El darrer dia per presentar-se a la iFest Challenge Competition serà el 19 de febrer a les 14:00h. En el moment d’emplenar el formulari, és important tenir en compte els requisits que es recullen a les Bases dels Premis.
L’iFest és una iniciativa que reuneix cinc departaments de la Generalitat de Catalunya (Empresa i Treball; Educació i Formació Professional; Recerca i Universitats; Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació; i Cultura, mitjançant l’Institut Català de les Empreses Culturals).
L’objectiu és potenciar el talent jove i demostrar que les idees dels joves poden transformar la societat.
No esperis més! Inscriu-te a la competició de reptes de Catalunya i converteix les teves idees en realitat.
Si teniu qualsevol pregunta o dubte relativa a l’iFest, no dubteu a escriure’ns a ifest@gencat.cat. També podeu consultar les nostres FAQs.


