Més jocs de picar de mans, en català

Rikki Arjuna, component del grup musical Xiula, ha donat a conèixer, mitjançant les xarxes socials del grup, tres jocs de picar de mans en català, La pirata Renata, Tinc una poció i Dance!. Són tres cançons amb coreografia, de l’estil de Milikituli, En la calle 24 o El conejo de la suerte, cançons amb què tots havíem fet jocs de picar de mans de petits i que, actualment, continuen cantant-se i picant-se als patis de les escoles i a les places i als parcs infantils.

La iniciativa va sorgir de Rikki Arjuna i de l’Escola 30 Passos, un centre educatiu públic de La Sagrera, a Barcelona. A partir de lletres pensades i escrites per l’alumnat de l’escola, Arjuna va fer una cançó pilot amb la música de Milikituli. La bona acollida d’aquest joc de picar de mans en català va portar a crear-ne més, ara amb la col·laboració de la coreògrafa Marta Tomasa. De fet, l’ajuda de Tomasa va venir perquè els impulsors de la iniciativa van adonar-se que l’alumnat, acostumat a fer i imitar balls a les xarxes, agraeix coreografies més complexes.

Trobem jocs de picar de mans a totes les cultures i tradicions. Els infants comencen a jugar-hi dels 7 als 9 anys, quan ja dominen la llengua i la coordinació del cos. La novetat de la proposta consisteix, a més de fer del català la llengua de les cançons, actualitzar la temàtica de les lletres d’aquestes cançons, fent que una pirata adopti el paper de protagonista o canviant els temes escabrosos o violents que senyorejaven les lletres que tots, petits i grans, cantàvem fins ara, per temes més actuals, sostenibles i no bèl·lics.

Per conèixer una mica de més a prop es propostes que ha elaborat Rikki Arjuna, podeu visualitzar el reportatge que el programa Els matins de TV3 hi va dedicar el 14 de febrer del 2023 o llegir la notícia apareguda al suplement Criatures del diari Ara l’1 abril d’aquest mateix any.

1. Maia Salomon i Sancho

Benvolguts:

Em sembla una proposta molt interessant.

Ens facilitaria molt la feina de difusió tenir la lletra de les cançons.

Si no ens la podeu fer arribar, cap problema per fer la transcripció.

Moltíssimes gràcies!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *