Formació específica individual per als docents en els diferents nivells de la competència digital docent (CDD) segons el Marc de referència de la competència digital docent (MRCDD).
Cursos en els nivells A1 i A2
Formació individual i específica que acredita d’ofici el nivell corresponent.
Cursos en els nivells B1 i B2
Formació individual i específica que requereix la creació d’un portafolis amb evidències d’implementació a l’aula. Acredita d’ofici el
nivell corresponent.
Postgraus i cursos d’especialització en els nivells C1 i C2
Titulacions universitàries que contribueixen a generar evidències documentades que es poden presentar per acreditar el nivell corresponent.
Cercador
Nivell CDD
Acreditació d’ofici en superar la formació
Titulacions universitaries (generen evidències i certifiquen hores)
Modalitats
Eixos
Recurs | tipus | eixos | nivell | acreditacions | etapes | durada | tipologies |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Acompanyament del professorat novell, de les matèries STEAM en la capacitació de la CDD Aquesta formació pretén que el personal docent adquireixi l’experiència autònoma en la utilització de les tecnologies digitals en la tasca professional, mitjançant l’aplicació dels coneixements, procediments i actituds en l'ús de les tecnologies digital en la pràctica docent. La formació estarà adreçada, de manera preferent, al professorat novell de les àrees STEAM de secundària o les famílies industrials de l'FP. |
|||||||
Creació de continguts audiovisuals i multimèdia sobre l’art Aquest curs es dirigeix a professionals de l'educació de totes les etapes educatives per a adquirir un nivell professional mitjà que els permeti integrar les tecnologies digitals en diferents contextos de treball, aportant una millora en la pràctica docent utilitzant les tecnologies i procediments de manera autònoma. |
|||||||
Pensament computacional i competències STEAM a l’aula de forma gamificada, creativa i realista Formació per crear i modificar continguts digitals aplicats al foment del pensament computacional i STEAM, i conèixer noves metodologies d'ensenyament per dur a terme projectes STEAM a l'aula, així com les tècniques d'avaluació i retroacció corresponents. |
|||||||
La fabricació digital per l’àmbit artístic: eines i reinterpretació de tècniques, actualitzades als nous temps per a abordar la docència de la representació visual vectorial i volumètrica Aquest curs permet generar sessions i situacions d’aprenentatge basades en la concepció digital, la fabricació digital i en el seu propi llenguatge en l’àmbit de l’ESO, del Batxillerat i dels cicles d’arts i disseny. El volum, el disseny i el dibuix no es poden entendre actualment sense el suport de l’àmbit de les aplicacions digitals. |
|||||||
Programes formatius per al lideratge i la transformació amb CDD Curs d'especialització amb tres objectius: analitzar críticament el paper de les tecnologies digitals en el context educatiu actual, promoure el canvi personal en coneixements, competències, actituds i habilitats quant a la integració de les tecnologies digitals en el centre educatiu, i dissenyar entorns universals d'aprenentatge incorporant les tecnologies digitals. |
|||||||
Intel·ligència Artificial i ChatGPT aplicat a la docència En aquest curs, mitjançant la formulació o resolució de problemes, els docents treballaran habilitats i tècniques per a la seqüenciació i raonament amb la creació d’algoritmes, de manera que les solucions s'acompanyin del processament d’informació que permet la intel·ligència artificial. Alhora, es treballarà a través del pensament crític, reconeixent i evitant els prejudicis des d’una actitud oberta a l’avaluació de les fonts d’informació i la construcció d’arguments contrastats, per a la posterior presa de decisions. |
|||||||
STEAMakers, blocs i jocs La formació partirà del muntatge d'un repte elaborat amb metodologia maker pensat per ser versàtil i adaptable a diferents situacions d'aprenentatge. |
|||||||
L’audiovisual a l’aula: eines i perspectives per a abordar la utilització, creació i difusió de l’audiovisual Aquest curs permet generar situacions d’aprenentatge on l’audiovisual estigui present com a eina facilitadora a l’aula o com a desenvolupament de les competències específiques en l’àmbit audiovisual i artístic a l’ESO, el Batxillerat i els cicles d’arts i disseny. Es donarà una visió àmplia de les possibilitats que ofereix l’entorn digital en el camp audiovisual. |
|||||||
Diploma d’Especialització en Competències Digitals Docents Aquest curs, pràctic i transferible al centre, té un elevat component professionalitzador. Es focalitza en la creació de noves situacions d'ensenyament i aprenentatge mitjançant les TD, i en l'avaluació i la recerca per desenvolupar noves pràctiques, crear coneixement i innovar en l'ús de les TD i amb la finalitat de millorar-les en el seu disseny, el seguiment i l'avaluació de l'EDC. |
|||||||
Curs d’Expert en Competència Digital Docent. Nivell Avançat Curs d'especialització amb l'objectiu de desenvolupar-se professionalment en les etapes de progressió d'aquest nivell: dissenyar, desplegar i avaluar iniciatives innovadores en l’ús de les tecnologies digitals al centre educatiu. |
|||||||
Revoluciona la teva manera d’ensenyar. Tecnologies digitals per a l’aprenentatge Aquesta formació és una introducció a l'ús crític de les tecnologies digitals per a l'ensenyament-aprenentatge que es portarà a terme en un entorn d'aprenentatge digital que serà, alhora, un espai per a l'exposició de continguts digitals i metodologies per a l'aprenentatge a partir de TD. |
|||||||
Competència Digital Docent: creació de continguts audiovisuals i multimèdia Formació amb l'objectiu de dotar al participant de coneixements i eines per a adquirir un nivell bàsic d’iniciació que permeti posar en pràctica les seves competències digitals en situacions educatives reals. El fil conductor del curs és la creació de continguts audiovisuals i multimèdia sobre l’art. |
|||||||
Formació en Competència Digital Docent COMP-TED! Aquest postgrau es basa en vuit blocs: el procés d'ensenyament i aprenentatge en contextos digitals; comunicació, participació i formació; continguts educatius; models didàctics; avaluació i retroacció; accessibilitat, inclusió i diversitat; alfabetització i desenvolupament de la competència digital; i treball de síntesi. |
|||||||
Formació en Competència Digital Docent COMP-TED! Aquest curs d'especialització es basa en cinc blocs: el procés d'ensenyament i aprenentatge en contextos digitals; models didàctics i avaluació; comunicació, inclusió i alfabetització; recerca i innovació educativa; i treball de síntesi. |
|||||||
Edu4digital nivell bàsic. Capacitació digital per a docents Formació per adquirir coneixements bàsics sobre les polítiques de protecció de dades, la comunicació interna i externa del centre usant eines digitals. Es pretén capacitar els participats en competències bàsiques de tecnologia digital aplicades al camp de l'educació, contextualitzades en la seva especialitat. |
|||||||
La creació artística: recursos i eines digitals per a abordar la docència de les arts, el disseny i la tecnologia Aquest curs permet generar sessions i situacions d’aprenentatge basades en la concepció digital, fabricació digital i en el seu propi llenguatge, així com plantejar un apropament a l'art, i la creació artística a través de les noves tecnologies digitals en l’àmbit de l’ESO, del Batxillerat i dels cicles d’arts i disseny. |
|||||||
Tours virtuals Aquest curs ofereix els coneixements i les eines digitals necessàries per dissenyar i crear tours virtuals, treballar les competències digitals de manera transversal i poder utilitzar-los en qualsevol àrea curricular i en qualsevol metodologia. L'objectiu és conèixer què són els tours virtuals multimèdia interactius, com es creen i quines aplicacions didàctiques tenen. |
|||||||
Planificar i dissenyar la docència en línia des de la inclusió digital i el pensament crític Formació que ofereix coneixements, estratègies, metodologies i recursos per planificar i implantar una nova manera d'ensenyar aprendre i comunicar-se a partir de les modalitats de formació b-learning i e-learning. |
|||||||
Formació en Competència Digital Docent La formació acompanya els docents en el desenvolupament de les seves competències digitals, amb especial atenció a la transferència i aplicació d'aquestes competències a la seva activitat diària amb l'alumnat. |
|||||||
Formació en Competència Digital Docent Formació per al personal docent que s’inicia en l’ús de diferents eines digitals en la qual es farà referència tant al context teòric de la competència digital docent com a la seva aplicació pràctica i guiada a l’aula. |
|||||||
Reptes i oportunitats de la IA generativa en l’aprenentatge, un canvi de paradigma En aquest curs, s'ampliarà la formació sobre la IA generativa, treballant la transferència del seu ús a nous contextos i aprofundint en les consideracions ètiques i metodològiques que són claus per a definir l'estratègia digital de centre. El curs incorpora una fase d'implementació pràctica tutoritzada creant projectes complets i transferibles |
|||||||
IA generativa en la creació artística: una visió des de la innovació educativa En aquest curs, els participants es formaran en el funcionament de la IA generativa i les opcions que aporta per als processos d'ensenyament i aprenentatge. Alhora, treballaran les metodologies necessàries per a implementar aquestes eines en els centres. El curs incorpora una fase d'implementació pràctica tutoritzada creant projectes complets i transferibles. |
|||||||
L’ús de la intel·ligència artificial per assolir les competències professionals, pedagògiques i STEAM dels educadors, tenint en compte els ODS Edu-Tech AI és un projecte de formació que es basa en el coneixement d'eines d'intel·ligència artificial per adquirir habilitats i coneixements en els diversos eixos temàtics estratègics proposats. |
|||||||
Introducció a la ciberseguretat en el tractament de dades Aquest curs cerca la millora de la pràctica docent a partir de la reflexió sobre la mateixa pràctica; el desenvolupament professional i la protecció de les dades personals, la privacitat i la seguretat, i el benestar digital de l’alumnat. Es treballaran els criteris i procediments de seguretat que ajudaran a fer que un projecte de ciència de dades preservi la integritat i protecció de les dades que utilitzi, així com les precaucions en relació amb les fonts de dades i la seva explotació. |
|||||||
Introducció a la ciència de dades amb Python En aquest curs de ciència de dades s'aprèn a extreure valor de les dades mitjançant la ingesta, transformació, emmagatzematge, anàlisis i visualització de les dades. S'apliquen tècniques d'exploració, manipulació i transformació, tant de dades estructurades com no estructurades, per tal de conèixer les dades i per tal d'extreure'n informació d'utilitat per a la presa de decisions. |
|||||||
Disseny i implementació d’Internet de les Coses (IoT) Aquesta formació transferirà als participants els coneixements d’una indústria 4.0. dotada de tecnologies que faciliten saber el que està passant en cadascun dels seus processos en temps real, connectats entre ells, permetent que totes aquestes dades es converteixin en informació de valor per millorar tant l’eficiència com la productivitat. També oferirà una visió sobre models de negoci fruit de l’aplicació de les noves tecnologies i d’una nova forma de treballar per a persones. |
|||||||
La CDD com a facilitadora de la gestió d’aula en projectes de comunicació alineats amb els ODS Aquest curs guiarà als participants en el disseny d’un projecte de comunicació alineat amb l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, tot creant l’estructura necessària per gestionar el projecte digitalment i fent que el personal docent pugui donar més suport i acompanyament a l’alumnat. |
|||||||
La CDD com a facilitadora de la gestió d’aula en projectes d’art alineats amb els ODS El curs guiarà als participants en el disseny d’un projecte d’art alineat amb l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, tot creant l’estructura necessària per gestionar-lo digitalment fent que el docent pugui donar més suport i acompanyament a l’alumnat. |
|||||||
El pensament computacional a l’aula Curs orientat a proporcionar els recursos i les habilitats necessàries per introduir activitats a l’aula que mobilitzin el pensament computacional de l’alumnat. Els participants elaboraran una situació d’aprenentatge, que tindrà com a objectiu la mobilització del pensament computacional del seu alumnat, presentaran els seus projectes, avaluaran els dels altres i proposaran accions de millora després de reflexionar sobre la intervenció feta a l’aula. |
|||||||
Descobrim el podcàsting Aquest curs permet la implementació d’un projecte de podcàsting a l’aula. La formació d'aquest nivell de CDD implica la integració de forma autònoma dels recursos digitals en la mateixa pràctica docent. |
|||||||
Implementem la Competència Digital Docent integrant els ODS En aquest curs, els participants dissenyaran un projecte sobre ODS, aprofitant i compartint recursos digitals o situacions d’aprenentatge, que hauran d’adoptar o adaptar per implementar a la seva aula. S’avaluarà el resultat que serà presentat com a evidències en un portafoli i compartit per tal de fer un procés de coavaluació amb els companys/es. |
|||||||
Implementem la Competència Digital Docent integrant els ODS En aquest curs, els participants dissenyaran un projecte sobre ODS, aprofitant i compartint recursos digitals o situacions d’aprenentatge, que hauran d’adoptar o adaptar per implementar a la seva aula. S’avaluarà el resultat que serà presentat com a evidències en un portafoli i compartit per tal de fer un procés de coavaluació amb els companys/es. |
|||||||
Curs d’introducció al pensament computacional El curs té l'objectiu que els participants puguin introduir la programació, la robòtica i el pensament computacional a l’aula aplicant altres competències transversals, com el treball en equip i la comunicació, i ser capaços d’utilitzar diverses eines digitals de creació de continguts i divulgació, com ara eines d’edició de vídeo o blogs. Tot a partir d’un pensament crític en relació amb l’ús d’Internet i la tecnologia. |
|||||||
Formació en Competència Digital Docent La formació acompanya els docents en el desenvolupament de les seves competències digitals, amb especial atenció a la transferència i aplicació d'aquestes competències a la seva activitat diària amb l'alumnat. |
|||||||
Formació en Competència Digital Docent La formació acompanya els docents en el desenvolupament de les seves competències digitals, amb especial atenció a la transferència i aplicació d'aquestes competències a la seva activitat diària amb l'alumnat. |
|||||||
Disseny i aplicació a l’aula d’activitats digitals competencials globalitzades Aquest curs té l'objectiu de fomentar la creació d’activitats que motivin l’aprenentatge significatiu, col·laboratiu i accessible que posi a l’alumnat davant de situacions, reptes o preguntes rellevant, reals i properes utilitzant les tecnologies digitals. |
|||||||
Integració digital Aquest curs aproxima al participant en el compromís amb les competències digitals, amb la millora dels processos d'ensenyament-aprenentatge, l’empoderament de l'alumnat en el seu procés de formació i aspectes del procés de digitalització actual i futur. |
|||||||
Curs de Narrativa Audiovisual Advanced En aquest curs, través de la metodologia “learning by doing”, els participants s’empoderaran del contingut del Manual de Narrativa a través d’exercicis pràctics i de seva la correcció i l’autoavaluació. Tots els continguts es treballen amb suport digital i desenvolupen diferents eixos temàtics estratègics a partir de la creació, rodatge, postproducció i comunicació. |
|||||||
Curs de Narrativa Audiovisual Beginner En aquest curs, través de la metodologia “learning by doing”, els participants s'empoderaran del contingut del Manual de Narrativa a través d'exercicis pràctics i de seva la correcció i l'autoavaluació. Tots els continguts es treballen amb suport digital i desenvolupen diferents eixos temàtics estratègics a partir de la creació, rodatge, postproducció i comunicació. |
|||||||
Edu4digital nivell avançat. Capacitació digital per a docents En aquest curs s'adquiriran coneixements bàsics sobre les polítiques de protecció de dades, la comunicació interna i externa del centre usant eines digitals, es proporcionarà la millora de la seva competència digital i el coneixement sobre l'ús de les pantalles, aplicacions que poden millorar la pràctica docent. |
|||||||
Aplicació del pensament computacional i STEAM a l’aula de forma gamificada, creativa i realista Curs destinat a docents de primària per crear i modificar continguts digitals aplicats al foment del pensament computacional i STEAM, i conèixer noves metodologies d’ensenyament per dur a terme projectes STEAM a l’aula, així com les tècniques d’avaluació i retroacció corresponents. |
|||||||
Competència Digital Docent Aquesta activitat formativa permet als participants aplicar les diferents eines que s’ofereixen dins les seves programacions per tal d’incrementar la motivació de l’alumnat durant el seu procés d’ensenyament-aprenentatge integrant les tecnologies digitals en diferents contextos de treball. |
|||||||
Competència Digital Docent Aquesta activitat formativa permet als participants aplicar les diferents eines que s’ofereixen dins les seves programacions per tal d’incrementar la motivació de l’alumnat durant el seu procés d’ensenyament-aprenentatge integrant les tecnologies digitals en diferents contextos de treball. |
|||||||
Bases del pensament computacional a través de diversos llenguatges de programació L’objectiu principal del curs és que els participants aprenguin les bases de la programació i la robòtica educativa i, posteriorment, siguin capaços d’aplicar-ho a l’aula autònomament, donant el màxim d’estratègies per portar-ho a terme, tenint en compte la diversitat de material i de l’alumnat. |
|||||||
Bases del pensament computacional i robòtica educativa a l’aula L'objectiu principal del curs és que els participants aprenguin les bases de la programació i la robòtica educativa i, posteriorment, siguin capaços d'aplicar-ho a l'aula autònomament, donant el màxim d'estratègies per portar-ho a terme, tenint en compte la diversitat de material i de l'alumnat. |
|||||||
Lleida Connecta amb la cultura digital i emprenedora La formació es realitzarà utilitzant la metodologia basada en el "learning by doing", d’acord amb la qual les persones participants hauran de desenvolupar el programa de l’acció formativa a través d’una pràctica simulada que permetrà adquirir el rol de persona formadora. |
|||||||
La digitalització del dibuix: eines i perspectives per a abordar la docència de la representació visual vectorial Aquest curs permet generar sessions i situacions d’aprenentatge basades en la concepció digital i en el seu propi llenguatge en l’àmbit de l’ESO, del Batxillerat i dels cicles d’arts i disseny. El dibuix, artístic i tècnic, i el disseny, no es poden entendre actualment sense el suport de l’àmbit de les aplicacions digitals. |
|||||||
Robòtica i programació El curs té dues parts diferenciades: una part dels mòduls formatius treballaran la robòtica, en què es dotarà els participants de material, i l’àmbit STEAM, i una altra part dels mòduls treballaran la programació. La part final de la formació consistirà en la creació d’un portafoli digital amb les evidències de la participació. |
|||||||
STEAM dins l’escola: formació pràctica en CDD especialitzada en STEAM Aquesta formació aplica una perspectiva especialitzada sobre les competències STEAM en la qual s'afegeix la integració d'un projecte creat per la mateixa empresa, les “Màquines de Leonardo”, una sèrie d'enginys que Leonardo da Vinci va idear, proporcionant una multidisciplinarietat fàcilment aprofitable en múltiples àmbits dins de l'aula i una visió de projecte a replicar. |
|||||||
STEAM dins l’escola: formació pràctica en CDD especialitzada en STEAM Aquest curs aplica una perspectiva especialitzada sobre les competències STEAM. La metodologia emprada es basa en l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) i la metodologia Flipped Classroom, per tal que els participants comprenguin les tasques que realitzen i adquireixin els coneixements de totes les àrees de la CDD en primera persona. |
|||||||
Competència Digital “Explorador” Formació per aproximar al participant en el compromís amb les competències digitals, amb la millora dels processos d'ensenyament-aprenentatge, l’empoderament de l'alumnat en el seu procés de formació i aspectes del procés de digitalització actual i futur. |
|||||||
Formació en Competència Digital Docent Formació per al personal docent que s'inicia en l'ús de diferents eines digitals en la qual es farà referència tant al context teòric de la competència digital docent com a la seva aplicació pràctica i guiada a l'aula. |
|||||||
Formació en Competència Digital Docent Postgrau estructurat de forma modular, de tal manera que es pugui anar abordant de manera focalitzada cada un dels elements nuclears de la CDD i amb un acompanyament personalitzat encaminat a construir el portafolis d'evidències d'assoliment dels diferents indicadors. |
|||||||
Curs d’Expert en Competència Digital Docent. Nivell Avançat Curs d’especialització amb l’objectiu de desenvolupar-se professionalment en les etapes de progressió d’aquest nivell: dissenyar, desplegar, liderar i avaluar els resultats i l’impacte d’un projecte transformador en l’ús de les tecnologies digitals al centre educatiu. |
|||||||
Especialització en CDD per a la transformació digital de les institucions educatives Curs d'especialització que pretén la millora de les competències digitals del professorat a partir de l’elaboració d’un projecte de recerca aplicada amb visió interdisciplinària des de la tecnologia, l'organització i la pedagogia. |
|||||||
Programes formatius per al lideratge i la transformació amb CDD Postgrau amb tres objectius: analitzar críticament el paper de les tecnologies digitals en el context educatiu actual, promoure el canvi personal en coneixements, competències, actituds i habilitats quant a la integració de les tecnologies digitals en el centre educatiu, i dissenyar entorns universals d’aprenentatge incorporant les tecnologies digitals. |
Finançat per: