Sherpa i Selfie-PTK: eines i recursos per l’EDC

Sherpa i Selfie-PTK són recursos i eines elaborats en el marc de la Comissió Europea alineats amb l’Estratègia digital de centre. Selfie-PTK ofereix un seguit d’eines per a implementar l’EDC que poden complementar les que s’ofereixen des del Departament.

SHERPA  és un projecte Erasmus + de dos anys amb la missió de reforçar l’adopció i l’ús sistemàtic de SELFIE a tota Europa. SELFIE és l’eina d’autoavaluació personalitzable i gratuïta de la Comissió Europea que ajuda les escoles a comprendre millor el seu progrés en l’ensenyament i l’aprenentatge amb capacitat digital. SHERPA proporcionarà a les escoles bastides de vital necessitat per incorporar-se a SELFIE i els ajudarà a obtenir tots els beneficis del seu informe SELFIE tant en termes d’estratègia com de pràctiques. SHERPA  desenvoluparà i desplegarà dos resultats clau:

1. SELFIE HELPER, un sistema de chatbot que ajuda les escoles a utilitzar la plataforma SELFIE, proporcionant-los ajuda en temps real per resoldre els seus problemes específics d’usuari;
  2. SELFIE PEDAGOGICAL TOOLKIT , un paquet complet per ajudar les escoles a transformar els seus resultats SELFIE en estratègies i accions d’innovació concretes per emprar les tecnologies digitals amb més eficàcia en l’ensenyament i l’aprenentatge.

Kit d’eines pedagògiques SELFIE-PTK

El projecte SHERPA desenvoluparà i provarà el conjunt d’eines SELFIE Pedagogical Innovation Assistant Tool (SELFIE-PTK), un paquet multilingüe que es pot utilitzar en línia o descarregar. El paquet de recursos en aquests moments encara no s’ofereix en català. El SELFIE-PTK està destinat bàsicament a ajudar les escoles a transformar els seus resultats SELFIE en estratègies i accions tangibles d’innovació que afavoreixin la seva competència digital. Com es descriu a l’esborrany inicial següent, el SELFIE-PTK comprèn:

• Una dimensió conceptual, que descriu el procés i les fases generals per al desenvolupament personal de les seves competències digitals (nucli central) per part de les escoles;
  • Una dimensió procedimental, que consisteix en passos clau previstos dins de cadascuna d’aquestes fases (quadrant intern);
  • Una dimensió de bastida, amb pautes i recursos per ajudar les escoles a interpretar les dades de l’informe SELFIE i, a continuació, utilitzar-les per idear un pla d’acció d’innovació digital (quadrant exterior).

Si cliqueu sobre l’esquema comprovareu que per a cada una de les fases de l’EDC s’ofereixen eines per a dur-les a terme.

En l’esquema anterior podeu comprovar la coincidència amb les fases de l’Estratègia digital de centre proporcionades des del Departament d’Educació.

Les eines que s’ofereixen a Selfie-PTK podeu comprovar que s’alineen i es complementen amb les que podeu trobar a l’apartat anomenat Guia al web de suport de l’EDC.