Publicació de la Guia Erasmus+2021

La Comissió Europea ha publicat la Guia Erasmus+2021 que dona informació sobre els objectius, les prioritats i les característiques principals del nou programa Erasmus+ que comença a estar vigent.

Trobareu informació específica sobre les noves Accions,  el procés que caldrà seguir per demanar subvencions i a quins projectes es poden adreçar.

Ara ja podem llegir-la per conèixer totes les possibilitats que ens obre i començar a dissenyar els projectes que ens ajudaran a millorar els nostres centres educatius. Molta força a tothom per poder aprofitar aquesta oportunitat!

Llista de centres admesos al programa d’Auxiliars de Conversa

El programa d’Auxiliars de Conversa destinarà 108 auxiliars a Catalunya el proper curs 2021-22 que estaran destinats a 111 centres públics de Primària, Secundària, EOIs i FP de tot el territori. Aquest curs hi ha hagut 661 sol·licituds als Serveis Territorials per auxiliars de conversa d’anglès, francès, alemany, italià i rus.

Podeu consultar la llista de centres seleccionats al Portal de centre

Nous Centres eTwinning 2021-2022

Ja s’ha publicat el llistat dels Segells de Centre eTwinning 2021-2022.

20 centres educatius de Catalunya han obtingut aquest segell que reconeix la seva participació activa i rellevant a eTwinning, amb la implicació dels diferents agents de la comunitat educativa.

Moltes felicitats a tots els centres guardonats!

Premis Europeus eTwinning 2021

Ja tenim el llistat amb els projectes guanyadors i finalistes dels Premis Europeus eTwinning 2021.

Aquests projectes s’han seleccionat a partir d’un total de 870 propostes presentades, i són clarament una mostra de treball col·laboratiu i amb resultats excel·lents.

Entre els seleccionats, hi ha el projecte In your shoes, que ha resultat finalista en la categoria 7-11 anys, i en el qual han participat la Iolanda Moya i l’Ignasi Bertrán de  l’Escola La Benaula (Caldes de Malavella) i la Fina Gómez Bernades de l’Escola Annexa Joan Puigbert (Girona).

Podeu trobar tota la informació sobre les categories en les quals s’organitzen els Premis Europeus i sobre els projectes guardonats en els enllaços següents:

Enhorabona a tot el professorat i l’alumnat premiat!

La simbiosi perfecte Erasmus+/ eTwinning

El passat 28 de gener es va celebrar el IV Café Viajero Erasmus+: conexión eTwinning, organitzat pel SEPIE dins de la iniciativa Café Viajero Erasmus+, en el qual es van tractar àmpliament les sinergies que s’estableixen entre aquests dos programes internacionals. Ara més que mai!

Podeu veure la gravació de la sessió en aquest enllaç:

Nova convocatòria per sol·licitar auxiliars de conversa per al curs 2021-2022

S’inicia el  període per sol·licitar auxiliar de conversa per al curs 2021-22 per als centres públics de Catalunya. Trobareu les instruccions, els requisits de participació i la sol·licitud al Portal de centre. Podeu presentar les vostres sol·licituds fins el 5 de febrer.

En aquest mateix web tant els centres com els auxiliars podeu informar-vos sobre el programa, resoldre els dubtes que pugueu tenir i conèixer experiències. Per qualsevol altra informació que necessiteu, us podeu adreçar a auxiliars.conversa@xtec.cat.

Projectes eTwinning i els KA2

El Servei Nacional de Suport eTwinning ha publicat aquest article, Proyectos eTwinning – Asociación escolar Erasmus+que inclou una mostra de projectes que poden servir d’inspiració per a totes aquelles persones interessades en dur a terme aquest tipus d’acció internacional.

Projectes eTwinning que es desenvolupen de manera simultània a un projecte d’associació d’intercanvi escolar KA2 i que han servit per transformar activitats presencials programades en activitats en línia, projectes eTwinning que han facilitat la comunicació i la col·laboració entre socis europeus en moments en que és impossible desplaçar-se…

Un article molt interessant sobre les possibilitats de l’acció conjunta entre eTwinning i Erasmus+!

Premis Nacionals eTwinning 2020

Ja s’ha publicat la resolució amb el llistat dels projectes i els docents a qui s’han atorgat els Premis Nacionals eTwinning 2020.

Entre els premiats en aquesta edició hi ha la Mariluz Castellano, de l’Escola Antoni Brusi, amb el projecte Neverending eTwinning (categoria 0-6 anys) i l’Alexis Cabrillana Martín, de l’Institut Castellet ,amb el projecteRecording songs from the distance (categoria 12-15 anys).

Trobareu tota la informació al Portal del Servei Nacional de Suport eTwinning.

Enhorabona a tot el professorat i l’alumnat premiat!

Auxiliars de conversa espanyols a l’estranger

La Unitat d’Acció Educativa Exterior del Ministeri d’Educació i Formació Professional ha obert la convocatòria per participar en el programa d’auxiliars de conversa espanyols a l’estranger.
Aquest programa va dirigit a llicenciats universitaris o estudiants d’últim curs de grau que vulguin fer les funcions d’auxiliar de… Llegeix més»