Alemanya

Busques centre educatiu a Alemanya per fer un intercanvi escolar?
Aquí recollim les propostes de centres alemanys que busquen escoles catalanes per fer intercanvis.
Si t’interessa envia un correu electrònic a erasmusplus@xtec.cat amb la referència del centre educatiu de preferència.

REF AL01.

Ubicació: ciutat petita, a 30 min en tren (rodalies) de Stuttgart.

Nombre d’alumnes: –

Especialitats: música, llengua espanyola, ciències naturals i tecnologia, matemàtiques, informàtica, física.

Intercanvi: 10-25 alumnes que cursen el 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 16 anys), però també podria fer-se en el 1r o 2n any (14 anys/ 15 anys).

REF AL02.

Ubicació: ciutat petita, a 1 h i 30 min en cotxe de Stuttgart.

Nombre d’alumnes: 320

Especialitats: llengües i ciències naturals.

Intercanvi: 12-26 alumnes que cursen el 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 16 anys).

REF AL03.

Ubicació: ciutat petita, es pot arribar en tren (rodalies) o bé en cotxe, a 20 min de Stuttgart.

Nombre d’alumnes: 750

Especialitats: llengües, ciències naturals i tecnologia.

Intercanvi: 25 alumnes que cursen el 2n any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 15 anys).

Centre educatiu a Catalunya: màxim a 1 h de transport públic des de Barcelona.

REF AL04.

Ubicació: ciutat petita, a 1 h en tren (rodalies) de Stuttgart o 45 min en cotxe.

Nombre d’alumnes: 800

Especialitats: música, ciències naturals i tecnologia.

Intercanvi: 20 alumnes que cursen el 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 16 anys).

Centre educatiu a Catalunya: màxim a 1 h de transport públic des de Barcelona.

REF AL05.

Ubicació: ciutat petita, a 20 min en tren (rodalies) de Stuttgart o 30 min en cotxe.

Nombre d’alumnes: 900

Especialitats: socialitzar, llengües (Rus), ciències naturals, tecnologia i informàtica.

Intercanvi: 10-20 alumnes que cursen el 2n o 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 15-16 anys).

Centre educatiu a Catalunya: màxim a 2 h de transport públic des d’alguna ciutat més gran (Barcelona, Girona, Figueres, Lleida o Tarragona

REF AL06.

Ubicació: ciutat petita, a 1 h i 30 min en tren (rodalies) de Stuttgart o 45 min en cotxe.

Nombre d’alumnes: –

Especialitats: llengües (anglès), tecnologia, matemàtiques, informàtica i educació física.

Intercanvi: 50 alumnes que cursen el 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 16 anys).

REF AL07.

Ubicació: ciutat petita, a 30 min en tren (rodalies) de Stuttgart.

Nombre d’alumnes: 700

Especialitats: llengües

Intercanvi: 15-20 alumnes que cursen el 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 16 anys).

REF AL08.

Ubicació: ciutat petita, a 50 min en tren (rodalies) de Stuttgart o 30 min en cotxe.

Nombre d’alumnes: 1200

Especialitats: llengües (italià), tecnologia, ciències naturals i música.

Intercanvi: 25-30 alumnes que cursen el 2n any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 15 anys).

REF AL09.

Ubicació: ciutat petita, a 30 min en tren (rodalies) de Stuttgart o 45 min en cotxe.

Nombre d’alumnes: 900

Especialitats: tecnologia, ciències naturals i educació física.

Intercanvi: 18-22 alumnes que cursen el 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 16 anys)

REF AL10.

Ubicació: Stuttgart

Nombre d’alumnes: –

Especialitats: llengües (Rus), ciències naturals, tecnologia i informàtica.

Intercanvi: 15-18 alumnes que cursen el 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 16 anys).

REF AL11.

Nombre d’alumnes: 700

Especialitats: –

Intercanvi: 15 alumnes que cursen el 2n o 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 15-16 anys).

REF AL12.

Ubicació: ciutat petita, a 1 h en tren (rodalies) de Stuttgart o 1 h 30 min en cotxe.

Nombre d’alumnes: 850

Especialitats: humanitats (grec clàssic), ciències naturals, tecnologia i informàtica.

Intercanvi: 20-25 alumnes que cursen el 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 16 anys).

Centre educatiu a Catalunya: màxim a 1 h i 30 min de transport públic des de Barcelona.

REF AL13.

Especialitats: –

Intercanvi: 25 alumnes (noies) que cursen el 2n any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 15 anys).

Observacions: institut privat

REF AL14.

Ubicació: Stuttgart

Nombre d’alumnes: –

Especialitats: “Institut en moviment“, Montessori, Diabetis Tipus 1, matemàtiques, informàtica i ciències.

Intercanvi: 15-20 alumnes que cursen el 2n o 3r any de llengua espanyola com a tercera llengua (aproximadament 15-16 anys).

Observacions: institut privat

REF AL15

Ubicació: Volkach (Baviera)

Nombre d’alumnes: 1200

Especialitats

• ESO (“Realschule” y “Gymnasium” de les branques de llengües, economia, científic i tecnològic).
  • Bachillerat general (“Abitur”)

Intercanvi:  visita recíproca (1 setmana); alumnat de Batxillerat que cursi alemany com a llengua estrangera.

Observacions: centre experimentat en mobilitats internacionals.