Què és eTwinning?

Logo d'eTwinning

eTwinning és la comunitat més extensa de centres educatius d’Europa amb més d’un milió de registres. Va néixer el 2005 com iniciativa del Programa d’Aprenentatge eLearning de la Comissió Europea i des del 2014 forma part d’Erasmus+, el Programa de la Unió Europea en matèria d’educació, formació, joventut i esport. El Servei Central de Suport està dirigit per European Schoolnet, una associació internacional de 30 Ministeris d’Educació europeus  que promouen l’educació en els centres educatius, a nivell del professorat i l’alumnat de tota Europa.

Des del curs 2022-2023, el portal eTwinning (www.etwinning.net) ha estat inclós dins de la plataforma ESEP que és un punt de trobada i un lloc comú de treball. Està traduït a vint-i-cinc idiomes i proporciona eines en línia perquè els docents trobin socis, engeguin projectes, comparteixin idees, intercanviïn pràctiques interessants i comencin a treballar junts, servint-se de diferents eines personalitzades disponibles a la plataforma eTwinning.

Aquesta plataforma ofereix als equips educatius (professors, directors, bibliotecaris, etc.) europeus per comunicar-se, col·laborar, desenvolupar projectes o el que és el mateix, sentir-se i formar part de la comunitat educativa més àmplia d’Europa.

La iniciativa eTwinning promou la col·laboració escolar a Europa utilitzant les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) i dona suport als centres oferint-los les eines i els serveis necessaris que facilitin la seva associació per desenvolupar un projecte en comú.

De moment, el portal del Servicio Nacional de Apoyo eTwinning (www.etwinning.es) segueix oferint informació, assessorament i formació als docents que participen en els projectes. Entre altres accions, el SNA compta amb una xarxa d’ambaixadors eTwinning, docents experimentats que fan difusió del programa i poden assessorar altres docents que estan començant els seus projectes, tant en temes de caire tècnic com pedagògic.

eTwinning atorga cada any els Premis Nacionals i els Premis Europeus per a projectes innovadors, integrats en el currículum, col·laboratius, que aprofitin la tecnologia i tinguin una bona comunicació i difusió.

eTwinning i Erasmus+: Els projectes eTwinning poden integrar-se a un projecte Erasmus+ dels tipus KA1 i KA2. Aquesta pràctica comporta una millora de la qualitat dels projectes, ja que es facilita la col·laboració i la comunicació entre els socis, a la vegada que es desenvolupa la competència digital i el treball en equip per part de docents i alumnat.

Guia eTwinning-Eramus+

Exemples de la sinèrgia eTwinning-Erasmus+ (11/11/2019)

Article: Proyectos eTwinning – Asociación escolar Erasmus+ (19/01/2021)