Global Scholars

QUÈ ÉS?  Global Scholars és un programa internacional d’aprenentatge en línia que connecta estudiants d’escoles situades en ciutats d’arreu del món amb l’objectiu de preparar-los per esdevenir ciutadans globals. La iniciativa, adreçada a estudiants d’entre 10 i 13 anys, facilita la interacció i el debat a través de fòrums en línia, permet que els joves comparteixin idees i experiències, i promou el desenvolupament de projectes multimèdia a l’entorn de temes d’interès general. Per al professorat dels centres que hi participen, Global Scholars és també una oportunitat per entrar en contacte amb una xarxa internacional de docents, que els permet actualitzar coneixements i créixer professionalment.

QUI EL GESTIONA? Global Scholars és un projecte que impulsa Global Cities Inc., un programa de Bloomberg Philanthropies, organització sense ànim de lucre amb seu a Nova York. Global Cities té una basta experiència en fer servir la tecnologia per forjar connexions entre alumnes i docents que promouen l’aprenentatge. Global Scholars, n’és el seu projecte insígnia. L’objectiu d’aquest projecte transnacional i interactiu és que els alumnes desenvolupin les competències necessàries, a través del diàleg i la col·laboració,  per tal de convertir-se en ciutadans globals i poder interactuar amb èxit en el món globalitzat actual.

QUI HI POT PARTICIPAR? Global Cities, com a propietària del programa, n’estableix les condicions de participació dels centres educatius. Així doncs, i pel que fa a la incorporació de nous centres, és Global Cities qui recull les peticions de tot el món i configura els grups de treball. Per fer aquesta tasca, compta amb el suport de gestors d’entitats educatives en els diferents països. En el cas de Catalunya, aquesta tasca de suport l’ofereix el Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen (SLEO) del Departament d’Educació en col·laboració amb els Serveis Territorials i el Consorci d’Educació de Barcelona.

ON PUC TROBAR MÉS INFORMACIÓ? Podeu trobar tota la informació sobre els requisits i el procediment per a la participació en aquest projecte educatiu al Portal de centres.

També teniu més informació sobre Global Scholars en aquest mateix portal, a Global Scholars al món, Global Scholars a Catalunya, Resourceful Cities (Projectes del curs 2020-2021) i Food, Cities and our Future (Projectes del curs 2021-2022).