El passat 16 d’octubre de 2024 la Unitat de Programes Internacionals del Servei de Llengües Estrangers i d’Origen en representació del Departament d’Educació i Formació Professional, va participar en la jornada organitzada per Xarxa Nacional d’Emancipació Juvenil, en l’Espai Jove Fontana de Barcelona de 10:00 h a 13:30 h. Van participar una cinquantena de professionals entre assessors i assessores de mobilitat d’Oficines i Punts Joves, institucions que fan projectes internacionals i altres professionals de joventut. La trobada va ser facilitada per La Víbria Intercultural.
Durant la jornada es van portar a terme diferents dinàmiques:
- Presentacions: per part dels organitzadors i dels agents que fan projectes de mobilitat internacional, que van poder presentar les seves organitzacions de forma breu:
-
- Eures Catalunya
- Mobilitat ESO, Batxillerat i Escola Adults de la Conselleria d’Educació i FP: Sra. Covadonga González
- Mobilitat Formació Professional de la Conselleria d’Educació i FP: Sra. Anna Cabedo
- SOC Internacional
- LaFede.Cat
- Erasmus + joventut i Cos Europeu de Solidaritat
- Humboldt Comunicació Intercultural
- Consell Interuniversitari de Catalunya
-
- Speed Dating: activitat que va permetre intercanviar paraules entre professionals que no es coneixien i començar a establir vincles i confiança entre ells i elles.
- Biblioteca Humana: va ser un espai que va ajudar a connectar idees, entendre amb més profunditat a què es dedicaven els agents generadors de projectes i a poder fer els primers intercanvis de contactes.
- Connecta’t: activitat de clausura entre els professionals, en la que van compartir els seus contactes personals.
Va ser una jornada molt útil i profitosa pels participants i és per això que, des de l’organització, es plantegen tornar a fer una altra trobada igualment profitosa.


