Bases de Participació

Requisits Generals

1. Poden sol·licitar auxiliar de conversa els centres públics de Catalunya que imparteixen ensenyaments d’Educació Primària, d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i Escoles Oficials d’Idiomes. En aquest darrer cas, no obstant, només les que ofereixen ensenyaments d’italià i rus.
  2. Els centres sol·licitants han d’impartir un nombre d’hores suficients en la llengua estrangera per a la qual sol·liciten l’auxiliar de manera que l’auxiliar cobreixi completament el seu horari: de 14 hores en el cas que l’auxiliar estigui assignat a un sol centre o d’un mínim de 6 hores en el cas que estigui assignat a dos centres al mateix temps.
  3. Només poden sol·licitar auxiliar de conversa en anglès els centres que no hagin gaudit d’aquest recurs en el curs escolar 2022-23.

Requisits Addicionals

Addicionalment, cal complir, com a mínim, un dels requisits següents:

• No haver pogut gaudir de l’auxiliar de conversa totalment o parcialment durant el curs escolar 2022-23 perquè l’auxiliar adjudicat al centre no es va incorporar o bé perquè va renunciar a la seva plaça sense haver completat un mínim de 4 mesos d’estada.
  • Participar en el curs 2022-2023 en programes de llengües estrangeres impulsats pel Departament d’Educació (GEP, Avancem, Batxibac, Erasmus+, Global Scholars) o en altres programes de cooperació educativa internacional integrats a la programació del centre i en actiu.
  • No haver gaudit de l’auxiliar de conversa durant la participació del centre en les edicions 2017-2020  i 2018-2021 del Programa d’innovació GEP i tenir integrat al PGA o PLC del centre la impartició d’assignatures en una llengua estrangera.
  • Tenir un percentatge d’alumnes superior al 10% que ha obtingut un resultat baix en la llengua estrangera per a la qual se sol·licita l’auxiliar en les darreres proves de competències bàsiques i disposar d’un projecte de millora d’aquests resultats.

La informació sobre la sol·licitud, els criteris d’adjudicació i les llistes definitives de centres admesos es publica a la secció d’Auxiliars de conversa, dins dels Projectes Educatius del Portal de Centres.