Les Accions del Programa Erasmus+

El programa Erasmus+ s’articula al voltant de tres línies principals d’activitats o accions clau (KA), a més a més de les accions Jean Monnet. Aquí teniu una petita descripció de les diverses accions que trobareu ampliada a la guia del programa i a altres seccions d’aquesta web.

Acció Clau 1 (KA1): Mobilitat de les persones per motius d’aprenentatge.

Aquesta acció inclou diversos tipus de mobilitat, tant per a docents com per a alumnes. Les activitats de formació per al personal són variades i inclouen des de períodes d’observació de bones pràctiques o de docència en altres centres educatius europeus, fins a cursos de formació específics que tractin les necessitats de la seva institució. L’alumnat pot participar en mobilitats de grup, mobilitats individuals de curta durada i mobilitats individuals de llarga durada.

Els centres també tenen la possibilitat d’acollir professors novells en pràctiques i docents experts per millorar la qualitat dels ensenyaments.

Acció Clau 2 (KA2): Cooperació entre organitzacions i institucions.

Les associacions per a la cooperació tenen com objectiu adquirir experiència en cooperació internacional, intercanviar bones pràctiques amb socis d’altres països i crear xarxes internacionals, produir resultats conjunts de caràcter innovador i d’alta qualitat, i desenvolupar i enfortir les seves capacitats.

Hi poden participar centres de formació del professorat, universitats, biblioteques, centres educatius, museus, ONG, associacions, empreses del sector, entre d’altres.

Acció Clau 3 (KA): Suport a les polítiques educatives i a la cooperació.

Aquesta clau recolza la cooperació política a nivell de la Unió Europea ajudant a desenvolupar noves polítiques que impulsin la modernització i la reforma en els àmbits de l’educació, la formació, la joventut i l’esport.

Aquests projectes estan gestionats directament per l’Agència Executiva a Brussel·les www.eacea.ec.europa.eu

Accions Jean Monnet

Tenen com a objectiu incrementar el coneixement sobre la Unió Europea a les  institucions d’ensenyament dels països del programa per ser més participatius i donar suport als proveïdors d’educació en el disseny i  desenvolupament d’activitats de formació actualitzades sobre qüestions de la Unió Europea per a docents en centres educatius.