El passat 15 de maig de 2025 es va celebrar, a la Barcelona School of Management de la UPF, la III Jornada d’Internacionalització del projecte Erasmus+ CETE+ (convocatòria 2023), un esdeveniment que va reunir a destacats professionals en l’àmbit de l’educació i la inclusió participants de diferents centres educatius del territori en els diferents equips Erasmus+ CETE+. La Jornada també va comptar amb la participació d’experts de diferents països europeus que van compartir les seves experiències en una jornada caracteritzada, precisament, pel lema “Compartim per avançar“. Més de 120 persones vam poder gaudir de l’impacte que aquest projecte està tenint.
La primera part de la Jornada va tenir lloc la ponència de la Sra. Elsa Giménez. “Descobreix, comparteix i transforma: una experiència vivencial per posar en valor el teu camí”, una forma de fer-nos reflexionar per poder identificar i potenciar els nostres talents personals.
Abans de la pausa vam poder gaudir de la Galeria d’aprenentatges CETE+ 23, un espai en el que els diferents equips Erasmus+ CETE+ (BEPuntEdu, CATIE, EMAILC, MCEI, MediaZoom i REDU) van compartir amb tots els assistents la seva experiència dins del projecte Erasmus+ CETE+ 23, exposició acompanyada pels pòsters que prèviament havien creat cadascun d’ells amb informació sobre els centres participants, els objectius fixats, activitats realitzades, els resultats, l’impacte…
La segona part de la Jornada va començar amb la realització de tres tallers de temàtiques diferents que les persones assistents havien seleccionat prèviament:
-
- AI in Education, impartit per la Sra. Olena Rossi. Ens va introduir en l’ús de la intel·ligència artificial a l’aula, enfocant-se en la planificació, personalització de l’aprenentatge i avaluació. Va incloure activitats pràctiques amb eines d’IA generativa, promovent un ús ètic i responsable. També va facilitar eines pràctiques per personalitzar l’aprenentatge, optimitzar l’avaluació i integrar l’IA de manera responsable.
- Diversitat Lingüística a les escoles irlandeses, impartit per la Sra. Kènia Puig. Va abordar la promoció de la diversitat lingüística a les escoles, presentant eines d’autoavaluació i estratègies inclusives. Centrat en promoure la diversitat lingüística a les escoles, amb recursos i estratègies per fomentar la inclusió i el respecte per les diferents llengües presents a l’aula. Els participants van desenvolupar plans d’acció i van compartir experiències.
- Llengua oral i poesia des de la biblioteca escolar, impartit per la Sra. Cristina Correro. Aquest taller va subratllar la rellevància de la llengua oral i l’etnopoètica en la formació literària dels nens i nenes, destacant el seu paper en el desenvolupament cognitiu i emocional. A més, va emfatitzar la importància de les biblioteques com a espais clau per a la promoció de la lectura i la cultura en la infància.
Tots tres tallers van combinar teoria, pràctica i reflexió col·lectiva, sent una oportunitat única per avançar cap a una educació més equitativa i adaptada als reptes del segle XXI.
A continuació tots els assistents van tornar a la sala principal per gaudir de la darrera part, Trames del camí fet, un seguit de microxerrades en què quatre centres d’edicions anteriors (Institut Pere Borrell, Institut Martí l’Humà, Escola Antònia Simò i Arnó i l’escola Montseny) van compartir experiències o reflexions que han deixat empremta al seu context educatiu. Petites aportacions que, com traços sobre un mateix llenç, ens ajuden a dibuixar camins compartits cap a la innovació i la millora.
Amb aquesta Jornada tanquem el cicle Jornada d’Internacionalització Erasmus+ CETE+ iniciat el 14 de maig de 2025, amb el Matinal AI in Education i Diversitat lingüística a Irlanda.
Les organitzadores de la Jornada volem agrair a tots els assistents i participants la seva atenció, participació i confiança i esperem que aquesta experiència sigui un pas més dins d’aquest gran projecte del que formem part. Recordeu que cadascú porta dins seu un potencial únic, i que compartir-lo transforma, enriqueix i inspira.
Pots accedir als materials i recursos varis de la jornada en la pàgina web del CETE.


