A primer de Batxillerat es pot alternar Literatura Catalana i Castellana substituint Literatura universal? Es pot fer com a optativa de centre?

Ara per ara les Literatures estan en els cursos que estan en el projecte de Decret de Batxillerat, i per les raons que s’han explicat en diversos fòrums. Bàsicament que les matèries que van a les PAU han d’estar a segon curs.

Dit això si es volen cursar alguna de les dues Literatures a 1r de batxillerat, des del punt de vista legal i normatiu cal tenir present que en virtud de l’autonomia de centres, un centre pot decir impartir una matèria pròpia del centre basada o inspirada en una matèria de modalitat. En aquest cas concret la matèria serà una matèria de 3h, no de 4h i caldrà adaptar el currículum pensat per 4h.

Aquesta matèria optativa de centre no és una matèria de modalitat des del punt de vista que no li compta a l’alumne/a com a matèria de modalitat.

Aquesta matèria ha de tenir un nom diferent a Literatura Catalana, ja que darrere d’aquest nom hi ha una matèria de modalitat de 2n curs de batxillerat de la modalitat d’humanitats i ciències socials. Es pot dir per exemple Literatura Catalana pròpia de centre, o qualsevol nom que el centre consideri més oportú. En aquest sentit, aquesta optativa de centre la pot cursar qualsevol alumne de qualsevol modalitat, com a optativa anual de centre.

• Etiquetes: batxillerat, matèries optatives
  • Actualitzat: 13.06.22

Aquesta pregunta forma part d’un conjunt de Preguntes més freqüents