Visites en centre 21- 22. Laboratori de TE

Les Visites en Centre organitzades el curs 2021 – 2022 tenen com a objectiu disposar d’una visió general de centre (propòsit educatiu, organització del centre, pràctiques d’aprenentatge i relació amb l’entorn) a través de pràctiques educatives reeixides i el desenvolupament d’estratègies per a la millora de la qualitat educativa. Aquestes visites estan destinades als centres que volen conèixer com altres centres transformats donen resposta al nou paradigma educatiu. En el marc de la mateixa visita, el centre amfitrió presenta una proposta de reflexió pedagògica per vincular la pràctica docent amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Les visites s’organitzen en dos moments, un de virtual asíncron en el que hi estan convidats tots els centres, sense inscripció prèvia, i un altre de presencial, que requereix d’inscripció.

Centres amb visites actives

Els centres que en aquests moments tenen activa la inscripció a les visites presencials són els que apareixen a continuació. Podeu accedir a les visites virtuals de tots els centres a l’aplicació de sota. Podeu fer servir els filtres de cerca.

Centre Població Dates de visita Informació Inscripció a visita presencial
Escola Sant Llàtzer Tortosa 16 de maig 2022 Enllaç Formulari
Escola Sant Ignasi Manresa 31 de maig i 8 de juny de 2022 Enllaç Formulari
Escola Les Savines Cervera 18 de maig 2022 Enllaç Formulari
Escola Fluvià Barcelona 20 i 27 de maig i 3 de juny de 2022 Enllaç Formulari

Visita virtual

Els centres i els docents visitants poden accedir lliurement a través de la següent aplicació a tot el catàleg de centres, i constitueix en sí mateixa la visita virtual asíncrona. El centre o docent visitant ha de desenvolupar la proposta de reflexió abans d’accedir a la visita presencial. Aquesta proposta vincula la pràctica educativa als Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Més informació sobre els ODS:

Educació per als ODS
Oportunitats per impulsar la transformació. 2a trobada de la Comunitat de Centres Facilitats del PAcTE/ExC
Oportunitats per al canvi. Les facilitadores i els centres facilitats ens connectem amb l’entorn proper i amb el món

Visita presencial

La visita presencial es realitza prèvia inscripció i confirmació en les dates i horari indicats a cadascuna de les pàgines de centre de l’aplicació següent. La inscripció es realitza a través del Formulari publicat a la mateixa pàgina. El centre amfitrió organitzarà una visita centrada en l’organització, en les metodologies i en aspectes pedagògics concrets. En la mesura del possible, facilitarà la interacció amb l’alumnat, i reservarà també un espai de reflexió per tal d’intercanviar preguntes i respostes que enriqueixin tant als visitants com al propi centre.

Es demana que tant el centre visitant com l’amfitrió difonguin a través de llurs pàgines webs de centre la participació a les visites així com les reflexions sobre les pràctiques educatives. L’ús de l’etiqueta #visitesLab a l’article del nodes permet fer la cerca de totes les publicacions realitzades.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *