Oportunitats per impulsar la transformació. 2a trobada de la Comunitat de Centres Facilitats del PAcTE/ExC

 

El dimecres 23 de febrer, de 17:00 a 19:00 hores, els centres del Laboratori que participen al programa d’Innovació d’Acceleració de la Transformació Educativa (PAcTE/ExC) es retroben a la Comunitat de Centres Facilitats.

El focus d’aquesta trobada és doble. Per una part, continuem amb l’objectiu d’acompanyar els centres en els processos de documentació i recollida d’evidències a través del portafolis o diari d’aprenentatge de la facilitació que ha de permetre compartir, avaluar i regular els processos que els centres implementen amb l’ajuda de la persona facilitadora tant a la Fase 1 com a la Fase 2 del Protocol de Canvi. D’altra part, constatem com la implementació del nou currículum als centres pot esdevenir una nova oportunitat per impulsar la transformació educativa si, des dels processos ja engegats i des d’una visió holística del propòsit i de la vida del centre, plantegem els aprenentatges de manera globalitzada com a reptes reals sobre problemes socialment rellevants.

 

Partir dels ODS en compliment de l’Agenda 2030 per situar el centre com a model de desenvolupament sostenible

 

Desplegar el currículum al centre des dels ODS per a un aprenentatge amb sentit

 

Presentació digital utilitzada a la primera part de la sessió

 

La 1a part de la sessió s’emet en directe a través del canal YouTube del Laboratori de Transformació Educativa:

 

 

La segona part de la sessió s’organitza en 40 sales de reflexió i debat on els quasi 500 participants dels 156 centres educatius del programa PAcTE/ExC treballen en dues propostes diferents. S’accedeix a les sales de reflexió a través de la inscripció a l’activitat de formació 9003150545 Comunitat de Centres amb Facilitació del PAcTE/ExC. Tots els inscrits reben els enllaços a la sala assignada.

Dinàmica 1: “Dificultats i priorització d’estratègies en els processos de canvi”

En funció de la fase del protocol de canvi a la que es troben els centres del PAcTE/ExC, es demana que reflexionin en grup sobre les dificultats que s’hi estan trobant per assolir cadascun dels objectius i processos propis de la fase, i se’ls convida a compartir propostes per prioritzar estratègies que permetin superar les dificultats i avançar en els objectius. Aquesta dinàmica permet als centres que es troben en un mateix moment de la transformació educativa compartir punts de vista i avançar conjuntament en propostes de millora. Al mateix temps, aquesta informació permet a l’equip de Facilitadores i a l’organització del Laboratori regular les seves accions amb l’objectiu d’acompanyar de la millor manera possible als centres en transformació.

Els participants de cada sala disposen d’un espai Jamboard de treball cooperatiu i d’un qüestionari final per recollir les conclusions més rellevants. Els resultats de les reflexions i aportacions estan recollides en el document de la Fase 1 i el document de la Fase 2

 

Dinàmica 2: “Com orientar el centre als ODS”

En aquesta segona dinàmica es proposa als centres que reflexionin sobre com implementar els ODS perquè esdevinguin vertebradors de la cultura del centre, sempre partint de la realitat de cadascun dels centres i del treball que estan desenvolupant amb les persones facilitadores, i com els ODS permeten desplegar el nou currículum a través de reptes reals des de propostes d’aprenentatge globalitzades que tinguin un impacte al centre, a l’entorn proper i llunyà.

Els participants de cada sala disposen d’un espai Jamboard de treball cooperatiu i d’un qüestionari final per recollir les conclusions més rellevants. El resultat de les reflexions i aportacions estan recollides en aquest document.

 

Podeu accedir a informació als ODS en els enllaços següent:

ODS a XTEC

ODS a GENCAT Educació

Educació per als ODS

STEAMcat

ODS als CdA/EdA

ODS a XCB

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>