Centres eTwinning – referents de l’entorn educatiu

eTwinning promou la col·laboració entre centres educatius de tot Europa a través de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació. Un dels reconeixements més destacats és el Segell d’eTwinning school que s’atorga per a dos anys a centres amb una línia de treball que identifica el centre. Un dels rols destacats de centres eTwinning és promoure el protagonisme d’alumnat com a agent del canvi i fer de referent al seu entorn en temes d’innovació i inclusió.

A Catalunya, 18 centres eTwinning han estat reconeguts per la seva excel·lència:

Servei Territorial Centre educatiu Població
Baix Llobregat Escola Montserrat Sant Just Desvern
Baix Llobregat Escola Barrufet Sant Boi de Llobregat
Barcelona – Comarques Institut Cubelles Cubelles
Catalunya Central Institut Castellet Sant Vicenç de Castellet
Catalunya Central Institut La Plana Vic
Catalunya Central Col·legi Sant Josep Navàs
Catalunya Central Institut Antoni Pous i Argila Manlleu
Catalunya Central IES Joan Mercader Igualada
Consorci d’Educació de Barcelona Escola Antoni Brusi Barcelona
Lleida Institut Joan Solà Torrefarrera
Lleida Institut de Ponts Ponts
Maresme Vallès Oriental Institut Thos i Codina Mataró
Maresme-Vallès Oriental Escola Salvador Sanromà Llinars del Vallès
Maresme-Vallès Oriental Escola Mestres Montaña Granollers
Maresme-Vallès Oriental Escola Salvador Espriu Montgat
Tarragona Font de l’Arc – ZER Baix Camp Sud Vilanova d’Escornalbou
Terres de l’Ebre Institut Escola Daniel Mangrané Tortosa
Terres de l’Ebre Institut La Sénia La Sénia

Optar per a aquest reconeixement suposa haver complert una sèrie de requisits. Està previst de que hi hagi una nova convocatòria per a centres que hi vulguin formar part al principi de l’any 2024.

Els requisits que van ser necessaris per ser elegibles a l’última convocatòria, eren:

Durant els dos últims anys:

• Centre registrat a ESEP/eTwinning
  • Mín. 3 docents amb un projecte actiu
  • 1 Segell de Qualitat Europeu

Tal com hem comentat en l’article anterior, els representants dels 13 centres van poder assistir a la II Conferència Nacional de Centre eTwinning, celebrada els dies 17 i 18 de novembre 2023 a Madrid. Durant la tertúlia “Experiències de treball col·laboratiu internacional entre eTwinning Schools”, es van discutir els beneficis de ser reconegut com a eTwinning School, així com la importància de col·laborar amb altres centres europeus.

Aquí podeu accedir a l’enregistrament de les sessions plenàries de la Conferència.

Com a resum, tanquem l’any amb l’emissió del programa en sobre eTwinning Schools a rtve, amb una entrevista a la representant d’Escola Antoni Brusi de Barcelona – Mari Luz Castellano a la qual, com a tot el professorat i direccions dels centres eTwinning de Catalunya, volem felicitar per la feina ben feta.

Enhorabona a tothom per aquest èxit i dedicació en l’àmbit de l’educació!