Convocatòria oberta – certificació oficial del Goethe Institut – nivells A2 i B1fJ

Com cada any, el Goethe-Institut de Barcelona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament d’Educació, ofereix la possibilitat per l’alumnat d’ESO i Batxillerat d’instituts públics, d’obtenir el reconeixement oficial de la seva competència lingüística en alemany amb preu especial.

Aquestes proves es corresponen amb els nivells A2 i B1 del Marc europeu comú de refrència per a les llengües (MERC).

Aquesta acció té els següents objectius:

– Motivar i preparar l’alumnat d’alemany per aconseguir un certificat oficial, per facilitar la seva incorporació al món laboral i convivència en una societat plurilingüe.

– Ajudar a consolidar i estimular l’oferta actual d’aprenentatge de l’alemany en els centres públics de secundària.

Les taxes dels exàmens per 2024 per a l’alumnat són:

• A2 Fit : 65€  (el preu ordinàri és de 125 €)
  • B1fJ: 100€  (lel preu ordinàri és de 195 €)

Les proves del A2 es realitzen els dies 13 i 14 de maig de 2024 i les del B1fJ els dies 25 i 26 de juny, al Goethe-Institut de Barcelona.

El període d’inscripció pels exàmens dels nivells A1 i A2 acaba el 29 de febrer i pels exàmens del B1 für Jugendliche acaba el 21 de maig.

Per fer la inscripció dels vostres alumnes cal:

1. Emplenar el formulari que es troba a la pàgina web del Goethe Institut: Inscripció exàmens de l’alemany Catalunya – Goethe-Institut, per informar sobre la previsió de l’alumnat d’alemany del vostre centre que estigui interessat a fer la prova
  2. Efectuar el pagament de la totalitat de les taxes d’examen dels alumnes dintre del termini establert. El Goethe-Institut farà arribar una única factura per centre amb l’import total.

Recordem que per poder aprovar els exàmens del nivell A2 d’alemany s’aconsella que els alumnes hagin cursat entre 200 i 350  hores lectives d’alemany. En canvi, per superar els exàmens del nivell B1 s’aconsella que els alumnes hagin cursat entre 350 i 500 hores lectives d’alemany.

Un alumne només pot gaudir d’aquesta subvenció una vegada per cada nivell. Aquells alumnes que no superin la prova, podran tornar-se a examinar del mateix nivell, sempre que continuïn cursant alemany al seu centre educatiu i paguin la totalitat de les taxes d’examen.

Esperem que aquesta iniciativa tingui un bon acolliment per part de les famílies, els centres i el professorat, i us volem animar a participar-hi!