EPAS – European Parliament Ambassador Schools

El 9 de maig, Dia d’Europa, estarà disponible la preinscripció en el programa EPAS (European Parliament Ambassador Schools), a la web https://escuelasembajadoras.eu/

La Direcció General de Comunicació del Parlament Europeu organitza, pel novè any consecutiu, el programa educatiu “Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu” (EPAS), destinat a alumnat de centres d’ensenyament secundari i de formació professional (4t ESO, 1r i 2n de Batxillerat i FP).

El programa té l’objectiu d’estimular el coneixement d’Europa i de la democràcia parlamentària europea entre els joves, proporcionant-los un coneixement actiu de la Unió Europea, i del Parlament Europeu en particular. No es tracta només d’ensenyar dades sobre la Unió Europea, sinó també de donar-los l’oportunitat d’experimentar la ciutadania europea.

Informació detallada del programa a:

Els centres que participin en el programa es comprometen al següent:

– Assistir a una formació obligatòria a Madrid (amb totes les despeses cobertes pel Parlament Europeu) que se celebrarà a principis del curs 2023-24.

– Mantenir un InfoPoint sobre el Parlament Europeu actualitzat en el seu centre educatiu en un lloc visible.

– Treballar amb uns materials en línia proporcionats pel Parlament Europeu.

– Fer activitats al llarg del curs relacionades amb la Unió Europea.

– Celebrar el 9 de maig en el seu centre.

El formulari de preinscripció sortirà publicat el 9 de maig, Dia d’Europa, i s’inscriuran tots els centres escolars que desitgin incorporar-se al programa.

Els centres que ara mateix siguin Escoles Ambaixadores no cal que s’inscriguin per aquesta via.
Els centres que ja hagin estat Escoles Ambaixadores i van abandonar o van completar el programa no poden tornar a inscriure’s.
Entre els centres que s’inscriguin es durà a terme un procés de selecció amb una doble avaluació de les sol·licituds remeses, per la qual cosa preguem que aquestes siguin el més detallades i concretes possible.
Per a triar els centres es tindran en compte la motivació, els recursos que es destinaran al programa, les activitats fetes sobre Europa, l’equilibri geogràfic, el tipus i entorn de centre, buscant un equilibri entre Comunitats Autònomes, zones urbanes i zones rurals.
El nombre de places cada any és molt limitat.

La data límit de lliurament serà l’1 de juny de 2023 a les 18.00. Es donarà prioritat a les sol·licituds que es presentin abans en el temps.