Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu, curs 2020-2021

El Parlament Europeu organitza el programa Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu, per apropar-se a l’alumnat i al professorat, convertint-los en ambaixadors de la seu de la democràcia europea. L’objectiu del programa és estimular el coneixement d’Europa i de la democràcia parlamentària europea entre els joves, proporcionant-los un coneixement actiu de la Unió Europa i del seu Parlament.

Característiques del programa

En tractar-se d’un programa que es porta a terme als 27 Estats membre, el nombre de centres que s’hi poden inscriure és limitat. La convocatòria està destinada a l’alumnat de 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat i FP i els centres interessats s’hi poden inscriure fins al proper 30 de juny. La prioritat s’establirà segons l’ordre de sol·licitud. Els centres participants es comprometen a:

• Participar a una formació a Madrid (per al professorat)
  • Posar en marxa i mantenir un infopoint sobre el Parlament Europeu
  • Treballar amb uns materials online proporcionats pel Parlament Europeu
  • Realitzar durant el curs activitats relacionades amb la Unió Europea
  • Celebrar el Dia d’Europa (9 de maig) al centre

Podeu trobar més informació i la sol·licitud de partuicipació en aquest enllaç.

Durant el curs actual 2019-2020, hi han participat més d’un centenar de centres docents de tot l’Estat, entre ells, sis centres catalans de Rubí, Salou, Sant Boi de Llobregat, Taradell, Vilafranca del Penedès i Vilassar de Mar.