Exemple de bones pràctiques – col·laboració entre centres educatius de París i Barcelona amb Global Scholars i Erasmus+

Avui ens plau destacar un dels projectes excepcionals de l’any 2023 que va reunir amb èxit dos programes internacionals de renom: Global Scholars i Erasmus+.

Raquel Hernández l’Escola Les Acàcies de Barcelona i Michael Combier de l’Escola Georges Brassens de París, van integrar la temàtica del projecte virtual Global Scholars: “World of Water” amb un projecte paral·lel d’Erasmus+. Aquesta iniciativa va portar a l’alumnat dels dos centres educatius a explorar la importància de l’aigua, aprofundint en temes com la contaminació de l’aigua, els impactes del canvi climàtic i accés equitatiu a l’aigua potable, entre altres. Gràcies a la subvenció de la Unió Europea del projecte Erasmus+, un moment culminant d’aquests dos projectes va ser la trobada física on l’alumnat i la docent de Barcelona van viatjar a París i conjuntament amb l’alumnat francès van tenir l’oportunitat de desenvolupar diverses activitats relacionades amb els dos projectes.

Aquesta col·laboració internacional és un testimoni viu del poder transformador de la internacionalització, educació global i la cooperació entre comunitats escolars. Enhorabona a tots els agents implicats en aquesta experiència singular que ha enriquit la vida dels nois i noies i establert connexions més enllà de les aules.

Compartim amb vosaltres la notícia audiovisual d’aquesta trobada elaborada per Bloomberg Philanthropies, responsables del projecte Global Scholars: