Formació sobre mobilitat educativa de llarga durada en projectes Erasmus+ KA121 i KA122

Una de les condicions per a poder participar en una Mobilitat de Llarga Durada de l’alumnat d’educació escolar (MLD), és que cada estudiant seleccionat hagi rebut una formació obligatòria de manera prèvia a la seva sortida. A tal fi, des del SEPIE s’han organitzat de manera anual dues sessions de formació, dirigides a l’alumnat i al professorat responsable d’aquesta activitat (coordinadors o tutors), una a la fi de juny (per a les mobilitats previstes per al primer trimestre del curs següent) i una altra al desembre (per a l’organització de les mobilitats previstes per al segon i/o tercer trimestre del curs següent).

Des de la Unitat d’educació escolar del SEPIE han impulsat de manera decidida la mobilitat de llarga durada de l’alumnat. L’increment que s’ha observat des de l’any passat és enorme i estem molt satisfets per això. D’altra banda, les xifres a les quals s’ha arribat impedeixen l’organització de la formació de l’alumnat de manera presencial i centralitzada en el SEPIE. No obstant això, sí que es continuarà amb la formació del professorat responsable d’aquestes mobilitats, amb la mateixa periodicitat (juny i desembre). Durant aquestes sessions, a més de qüestions de caràcter organitzatiu, es donaran pautes per a la formació de l’alumnat participant.

Per això, la formació destinada als centres educatius que organitzin MLD durant l’1 d’agost i el 31 de desembre de 2023 s’organitzarà de la següent manera:

• Jornada de formació per a docents coordinadors/tutors d’activitats de mobilitat de llarga durada de l’alumnat escolar: aquesta formació tindrà lloc a Madrid, previsiblement el pròxim 20 de juny, en horari estimat de 10.30 a 14.30, i en format híbrid, és a dir, s’organitzarà una reunió presencial a Madrid i s’oferirà l’opció de seguir-la virtualment per als qui no desitgin o no puguin desplaçar-se. Si el nombre d’assistents presencials fos molt reduït, es realitzaria únicament en format virtual.

Formació per a estudiants en mobilitat de llarga durada prèvia a la partida: la formació per a l’alumnat haurà de ser organitzada pels propis centres educatius, en la data que millor s’adapti als seus interessos i sempre de manera prèvia a la sortida de l’alumnat. Pròximament es farà arribar la proposta dels continguts que hauran de ser tractats, així com propostes de material de suport. La formació, que tindrà una durada mínima de dues hores, pot ser a càrrec de docents del centre o poden contractar el servei a una persona o empresa especialitzada (amb càrrec als fons rebuts per a l’activitat). Donada que la formació és obligatòria per als estudiants abans de la mobilitat, també els farem arribar un document per a certificar la participació en aquesta formació.

Per a tenir una previsió realista d’aquestes mobilitats, els preguem que emplenin les dades del següent formulari Google: https://forms.gle/kgYNhCgS27WdVTHF9 , abans de les 12.00 del 24 de maig de 2023 (hora peninsular).

Per raons d’organització, és important que respectin el termini establert: no s’admetran lliuraments del formulari Google posteriors a aquesta data ni les respostes per correu electrònic o per via telefònica. Per a la formació de docents, només s’acceptarà un representant per centre educatiu.

Sobre les dades d’alumnat participant en MLD, únicament s’ha de notificar el nombre d’estudiants que participaran en la mobilitat en el primer trimestre de 2023, atès que potser encara no hagi finalitzat el procés de selecció.

IMPORTANT: Si el vostre centre té previst enviar alumnat a Mobilitats de Llarga Durada en el segon i/o tercer trimestre del curs 2023/2024, haureu d’assistir a la jornada de formació que se celebrarà a mitjan desembre de 2023.