Consorci Europeu per a la Transformació Educativa (CETE+)
Ciutadania democràtica i cooperació europea des de l’aula
El proper 14 de maig de 2026 tindrà lloc la jornada d’internacionalització del projecte Erasmus+ del consorci CETE+, coordinat pel Departament d’Educació i Formació Professional, a través de la Unitat de Programes Internacionals del Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen, a la seu de l’UPF ubicat a Barcelona School of Management UPF.
Objectiu
En aquesta IV edició, la jornada posa el focus en l’impuls de competències i pràctiques educatives que comparteixen una mirada europea, innovadora i transformadora, alineada amb els principals eixos d’internacionalització educativa: la ciutadania global, el plurilingüisme i les biblioteques escolars.
A més a més, la jornada té com a finalitat compartir i difondre els aprenentatges, els resultats i l’impacte del projecte Erasmus+ CETE+, tot generant un espai de trobada i d’aprenentatge entre iguals per als membres del Consorci. Aquest intercanvi pretén enriquir la formació dels equips educatius, reforçar la pràctica pedagògica dels centres i contribuir a la millora de l’èxit educatiu de l’alumnat.
L’esdeveniment s’adreça especialment als centres educatius, docents, tècnics i tècniques del Departament que han participat o participen activament en el projecte Erasmus+ CETE+, tant a través de les mobilitats com de les actuacions i activitats impulsades als mateixos centres.
Programa 14 de maig de 2026
Els tallers i els talleristes
De 11.30 a 13.30 es duran a terme 4 tallers simultanis i els participants han de triar quina és la seva preferència a través d’aquest formulari.
Taller 1The oldest debate in the world |
Formador: Sr. Bo Hejlskov ElvénContingut: mites i creences del professorat sobre la intencionalitat de la conducta desafiadora.Breu currículum: Bo Hejlskov Elvén és psicòleg clínic i consultor especialitzat en conducta desafiadora, autisme i educació. Dirigeix una consultoria a Suècia, dissenya entorns residencials i és autor de nombroses publicacions amb reconeixement internacional. |
Taller 2Students as Guardians of Europe’s Linguistic Diversity |
Formadora: Dra. Sabrina RasomContingut: El taller explora la diversitat lingüística europea, estratègies educatives i polítiques lingüístiques, amb pràctiques sobre nous parlants i un cas aplicat a la Vall de Fassa.Breu currículum: Sabrina Rasom és directora de l’Institut i Museu Ladí de Fassa. Doctora en morfosintaxi ladina, ha treballat en recerca sobre adquisició del llenguatge i en formació de professorat. Especialista en llengües minoritàries, ha participat en projectes i publicacions sobre planificació lingüística i preservació del patrimoni lingüístic. |
Taller 3What Makes a School Library Work? Lessons from Sweden |
Formador: Sr. Jon ThorsContingut: Una biblioteca escolar sòlida no és només un espai amb llibres, sinó una part integrada de l’ensenyament i l’aprenentatge. Les biblioteques escolars d’èxit necessiten un finançament estable, la col·laboració entre el personal bibliotecari i el professorat, visites programades a la biblioteca i col·leccions que donin suport tant al gust per la lectura com al currículum educatiu.La recerca sobre la motivació lectora destaca especialment dos factors clau: l’alumnat llegeix més quan la lectura connecta amb la seva vida i els seus interessos, i quan té accés a una àmplia varietat de materials de lectura.L’objectiu és passar “de la prestatgeria a l’acció”, convertint la biblioteca en una part activa de la pràctica educativa i de la cultura lectora del centre.Breu currículum: Jon Thors és bibliotecari escolar i coordinador a temps parcial de biblioteques escolars a Sollentuna (Suècia). Lidera el desenvolupament i la coordinació de les biblioteques municipals, inclosa la gestió del sistema Koha, la formació professional i la col·laboració amb equips directius i biblioteques públiques. Treballa en una de les escoles més grans de Sollentuna, on ha creat un programa de biblioteca integrat centrat en la promoció de la lectura i l’alfabetització informacional. Ha estat gestor de projectes i cap de biblioteca en funcions a Botkyrka, i bibliotecari al Nationalmuseum. |
Taller 4Active citizenship and intercultural competence |
Formadora: Sra. Emma Varan ØienContingut: Aquest taller se centra en la competència intercultural com a pilar fonamental de l’educació per a la ciutadania global. Està dissenyat perquè els docents explorin les seves pròpies habilitats culturals i adquireixin eines pràctiques per fomentar-les a l’aula, promovent el respecte, l’empatia i la inclusió.Breu currículum: Emma Varan Øien es va incorporar a EFIL (European Federation for Intercultural Learning) el 2024 com a tècnica de projectes en l’aprenentatge intercultural i relacions amb centres educatius. Amb més de deu anys d’experiència en joventut i ciutadania global, gestiona el projecte Y-MED i coordina la participació en Erasmus+ i la internacionalització escolar. |








