Concurs de fotografia PORTAVOZ per alumnat de francès de secundària

Portavoz és un projecte educatiu i cultural que, a través d’un concurs escolar de fotografia, promou el plurilingüisme, la igualtat i el respecte. El tema del concurs aquest any és “l’instant”.

Quina és la diferència entre una foto normal i una feta per un fotògraf? La mirada. La visió. La narrativa. La intenció. Mirar és alguna cosa que cal treballar. Cal estar receptiu i disponible. Les línies gràfiques, la llum, l’emoció, la distància dels subjectes. Cartier Bresson ho deia “l’instant decisiu”. Aquest instant que captura la màgia del moment i el converteix en una imatge poderosa. Quina història vols que expliqui la teva foto? Quines situacions creus que mereixen ser immortalitzades? Què fa que aquesta foto sigui diferent?

Enguany tenim l’honor de tenir la fotoperiodista Catalina Martin Chico com a madrina del concurs.

Podrà participar qualsevol alumne/a de francès de 3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat i de FP. Per participar, els alumnes presenten una única fotografia, realitzada amb un telèfon mòbil i que no sigui un selfie. Cada alumne enviarà la seva fotografia acompanyada d’una llegenda en 5 idiomes, incloent almenys el francès, per valorar el plurilingüisme. La recepció de fotografies finalitzarà el 17 de maig de 2024 inclòs.

Tots els projectes rebuts estaran penjats a la pàgina web del concurs. S’atorgaran premis a les produccions més aconseguides i originals: una estada lingüística, un telèfon mòbil, auriculars.

Informació i formulari de participació aquí: https://concursoportavoz.org/

Vídeo de presentació del concurs amb la intervenció de la fotògrafa Catalina Martin-Chico: https://youtu.be/hYw6QubznQk?feature=shared