Nou curs: “Estrategias para incorporar la emergencia climática en el aula de Primaria”

Responent al nivell de gravetat creixent de la crisi climàtica, la nostra llei d’educació, la LOMLOE, proposa que el sistema educatiu se centri en els reptes del segle XXI i l’emergència climàtica és un dels més rellevants. En aquest sentit, el curs inclou els continguts, les pautes i les eines necessàries per poder dissenyar una situació d’aprenentatge centrada en l’emergència climàtica.

OBJECTIUS

  • Coneixer eines que ajudin a actuar a les escoles.
  • Buscar alternatives davant la situació d’emergència climàtica.
  • Ajudar a crear estils de vida sostenibles reduint la petjada de carboni.

CONTINGUTS

  • L’emergència climàtica: realitat i representació.
    • Anàlisi de les idees, creences i representacions que manegem sobre el canvi climàtic.
    • Representació científica del canvi climàtic antropogènic i el seu contrast amb la representació per la societat en general.
  • La convergència entre la política educativa i la política climàtica en el marc espanyol.
    • La governança climàtica internacional.
    • La Declaració d’Emergència Climàtica.
  • El canvi climàtic en la LOMLOE i el desenvolupament curricular en l’Educació Primària.
    • Quan incorporar el canvi climàtic.
Scroll to Top