Responent al nivell de gravetat creixent de la crisi climàtica, la nostra llei d’educació, la LOMLOE, proposa que el sistema educatiu se centri en els reptes del segle XXI i l’emergència climàtica és un dels més rellevants. En aquest sentit, el curs inclou els continguts, les pautes i les eines necessàries per poder dissenyar una situació d’aprenentatge centrada en l’emergència climàtica.
OBJECTIUS
- Coneixer eines que ajudin a actuar a les escoles.
- Buscar alternatives davant la situació d’emergència climàtica.
- Ajudar a crear estils de vida sostenibles reduint la petjada de carboni.
CONTINGUTS
- L’emergència climàtica: realitat i representació.
- Anàlisi de les idees, creences i representacions que manegem sobre el canvi climàtic.
- Representació científica del canvi climàtic antropogènic i el seu contrast amb la representació per la societat en general.
- La convergència entre la política educativa i la política climàtica en el marc espanyol.
- La governança climàtica internacional.
- La Declaració d’Emergència Climàtica.
- El canvi climàtic en la LOMLOE i el desenvolupament curricular en l’Educació Primària.
- Quan incorporar el canvi climàtic.