Crear continguts amb Realitat Augmentada, Realitat Virtual i Realitat Mixta

Eines per crear continguts amb Realitat Augmentada, Realitat Virtual i Realitat Mixta

(Ordenats alfabèticament)

ActionBound

Permet crear guies d’aventures i guies interactives tant per a ordinadors com per a telèfons mòbils i tauletes. Es pot realitzar tot un procés de reconeixement de estructures mitjançant realitat virtual al llarg d’un recorregut, i fer preguntes amb respostes a escollir o informació sobre l’estructura per dinamitzar. Qui juga ha d’anar completant el procés.

Té pla de pagament per escoles, però es poden realitzar comptes gratuïts de manera individual.

Es troba en anglès i alemà.

Appy Peu

Té una plataforma on es poden crear les teves pròpies apps de AR de manera senzilla. S’hi poden introduir imatges, geolocalització i elements on interaccionar. També permet que els estudiants desenvolupin les seves apps. L’única qüestió a tenir en compte és que és de pagament en tots els casos.

ARCrowd

Et pots realitzar un compte gratuït. Últimament només permet fer-ho a través d’un compte de facebook. Esperem ho modifiquin aviat. Com a fet curiós, a la pàgina principal assenyala els treballs més populars de les últimes setmanes.

Augmented Class

Plataforma col·laborativa on només cal descarregar l’aplicació i enregistrar-se. En fer el projecte, cal escollir una imatge com a marcador. Aquesta serà la que deixarà visualizar la informació adjunta en realitat virtual.

Es poden fer servir àudios, vídeos, imatges,…

Només útil per Android.

En anglès.

Aumentaty

Es pot utilitzar en Windows. Cal baixar-se el programa Creator a l’ordinador, i l’aplicació Scope al mòbil per visualitzar-ne el que s’ha creat. Es poden importar els models creats amb d’altres aplicacions (Trimble, Blender o Autodesk 3D) o descarregar-los des de col·leccions com les contingudes en la Galeria 3D de Google.

Hi ha tasques fetes per d’altres professors que es poden visualitzar i utilitzar.

Un cop realitzat, es col·loquen sobre la marca del programa i s’hi enllacen.

Es troba en castellà i anglès.

Blippar

És una companyia comercial, però té una plataforma que et permet crear el teu propi contingut.

També tenen una secció d’educació.

HP Reveal

Es poden crear imatges, objectes amb experiències de realitat augmentada. És una mica senzill per les característiques que té, ja que hi ha d’altres programes o aplicacions que ofereixen molt més.

Instructables

És una plataforma bastant senzilla i bàsica, però interessant per tots aquells que estiguin començant. Permet crear els teus propis AR amb la creació posterior d’un codi QR per poder-los veure.

Layar

Només cal col·locar sobre la imatge, la infografia o l’àlbum que volem crear, tot allò que hi volguem introduir: videos, àudios, música, presentacions de gotografies, pàgines webs,..

Metaverse

Es poden crear experiències i té un gran banc d’imatges en 3D. És interessant perquè no només es pot utilitzar amb l’ordinador, sinó que també té aplicació per al mòbil.

Un cop encesa la càmera del mòbil, aquestes imatges es poden superposar a les que realitza el mòbil. També es poden afegir sons.

Hi ha jocs ja creats per d’altres professors  que es poden utilitzar per usos de gamificació a l’aula.

És en anglès.

Roar

Per poder fer servir l’eina no cal ser cap expert. L’eina editora permet incloure vídeos, imatges, textos, àudios,… inclús models en 3D, els quals es poden dissenyar fora del programa i pujar-los més tard. Només cal que s’escanegi la imatge on hi trobarem el contingut per poder-ne veure la informació.

És disponible en castellà, anglès i rus. Tot i que així que avances en l’edició només és disponible en anglès.

Vuforia

Plataforma especialitzada per usuaris més avançats. És compatible amb tot tipus de dispositius mòbils.

Totes les opcions són de pagament.

Zappar

És una de les millors plataformes. T’has de baixar el programa a l’ordinador i et permet crear els teus propis continguts de manera senzilla.

Hi ha secció específica d’educació. DE fet, n’hem parlat abans, Zapworks.

Zapworks

Editor que permet crear contingut de RA i RV visible des de l’app mòbil. En el cas de la RA, cal introduir una imatge d’un llamp a escanejar per poder-ne obtenir la informació que hi haguem introduït.

És molt interessant perquè et permet introduir informació, videos, imatges, textos,..a una imatge que tu decideixis. O bé poder crear les teves pròpies tasques en 3D.

En anglès.