Festival de programació i robòtica al Palarobòtica

El Palarobòtica és un projecte d’innovació educativa en TIC i STEAM, docents de totes les escoles i instituts del poble i el propi ajuntament col·laboren per tal d’apropar la ciència i la tecnologia als infants dins l’horari lectiu, fomentar la relació entre els i les alumnes de Palafrugell, mostrar el que es fa als centres educatius i compartir coneixement i pràctiques educatives entre docents i escoles.

Docents de Palafrugell amb ganes de compartir coneixement i experiències educatives en l’àmbit de la programació i la robòtica educativa es troben periòdicament en reunions en les quals hi ha representants de totes les escoles i instituts del municipi.

Tota la feina que realitzen en les trobades els docents dels centres educatius de Palafrugell, es culmina en un festival de robòtica educativa d’un dia que es celebra al propi poble amb l’objectiu de gaudir d’una jornada de programació, robòtica i STEAM.

Aquest passat divendres 29 d’abril vam assistir a la tercera edició del Palarobòtica i va ser un goig poder observar com treballaven i cooperaven alumnes de diferents edats, d’educació infantil, primària i secundària.

• Els alumnes de P5 van dur a terme diferents activitats amb Beebots i catifes de diferentes temàtiques. També van participar al taller de ciències organitzat per l’ajutnament.
  • Els alumnes de 4t de primària van dissenyar, programar i presentar un vehicle de rescat que ajudi a les persones del poble. El van construir a partir de peces de Lego Wedo posant en pràctica el treball cooperatiu i el Design Thinking.
  • L’alumnat de secundària va tenir un espai on va presentar projectes de tecnologia que han fet als instituts (cases domòtiques, centres elèctriques, vaixells impresos en 3D i motoritzats, etc.). També van realitzar una minilliga de futbol amb robots, un concurs de sumo amb Lego Mindstorms i una exhibició de VEX Robòtics.