Benvinguts al Nodes d’usos lingüístics

En aquest espai trobareu recursos i orientacions per millorar la gestió de la diversitat lingüística en els centres educatius i incentivar l’aprenentatge i l’ús del català a l’escola com un valor d’enriquiment compartit. Pretén ser un punt de trobada i d’intercanvi d’experiències docents en l’aplicació de metodologies i estratègies per fomentar l’ús de la llengua.

Us animem a visitar el nostre web i subscriure-us-hi! Trobareu l’enllaç per fer-ho a la banda lateral esquerra.

_____________________________________________________________________________________________________________

Nova activitat formativa d’iniciació a la llengua occitana

L’activitat formativa Lenga e cultura occitanas I es una formacion telematica e publica pel professorat de Primari e Segondari pensada coma una formacion propedeutica que se propausa, coma tòca, la sensibilizacion e la coneissença basica d’una lenga que fa partida de nòstre patrimòni e nòstre futur coma pòble, amb una intencion plan decidida: introdusir dins las classas lo plurilingüisme d’una forma efectiva e eficaça pel biais de l’occitan.… Llegeix més»

El joc “Descobrim un missatge secret!”, per treballar la llengua escrita

Una de les activitats que duu a terme el professorat que participa en la formació Llenguajocs. L’aprenentatge de la llengua a través del joc, consisteix a dissenyar una proposta lúdica per ajudar l’alumnat a desenvolupar la competència comunicativa i lingüística en llengua catalana. Avui us… Llegeix més»

«Política lingüística de llengües minoritzades i el bé-estar: el cas de les comunitats escolars araneses»

El proper divendres, 16 de febrer, tindrà lloc la sisena sessió del curs 2023-2024 del seminari de sociolingüística i política lingüística, que organitza el CUSC-UB amb la col·laboració de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya.

Aquesta sessió es durà a terme en línia a les 12h i comptarà amb la presència de Camille Marvin, doctoranda de la UOC, que presentarà la seva recerca sobre «Política lingüística de llengües minoritzades i el bé-estar: el cas de les comunitats escolars araneses».… Llegeix més»

El joc “Estic d’humor”, per treballar la llengua oral

En el marc de la formació Llenguajocs. L’aprenentatge de la llengua a través del joc, els participants van crear propostes lúdiques per ajudar l’alumnat a desenvolupar la competència comunicativa i lingüística en llengua catalana. Avui us compartim una d’aquestes propostes, elaborada per Sílvia Paré Obon,… Llegeix més»

Llengua materna, llengua nativa i llengua inicial. Llorenç Comajoan-Colomé

En aquesta càpsula de reflexió, Llorenç Comajoan-Colomé planteja l’impacte en Educació dels conceptes als quals tradicionalment ens hem referit com a “llengua materna o nativa” i “llengua segona o estrangera”. L’autor de la càpsula proposa la necessitat, en els entorns de diversitat sociolingüística actual, d’usar… Llegeix més»

Càpsules de reflexió. Per aprendre, pensar i aplicar

Demà iniciem la publicació de les Càpsules de reflexió, píndoles en format vídeo, acompanyades d’un article breu, en què experts de l’àmbit de l’educació, de la sociolingüística educativa i de la didàctica de l’ensenyament i aprenentatge de les llengües, parlen sobre diferents aspectes relacionats… Llegeix més»