Edició 2022
Han estat premiats els següents docents catalans en les 4 categories:
En la categoria d’Educació Infantil, el projecte titulat ‘Journey in the Trail of ebooks‘, realitzat per Meritxell Castellvell Marco de l’Escola Anna Mogas de Granollers.
Aquest projecte té com a objectiu donar suport al desenvolupament del llenguatge, conscienciant en la importà ncia de la lectura/escriptura, amb un enfocament multidisciplinari. Al projecte han col·laborat centres de Turquia, Romania i Catalunya. S’ha treballat llibres de diferents autors. El projecte destaca un pla detallat amb les responsabilitats i la distribució equitativa d’aquestes entre docents i estudiants. Com a productes finals comuns s’ha elaborat un eBook i una exibició virtual.
En la modalitat de Primà ria, ha estat guardonat el projecte ‘Mysterious NSSs Superheroes will save Europe‘, dut a terme per la docent Josefina Vendrell Vila del Col·legi Sant Josep de Navà s.
Aquest treball posa en relleu la resolució de problemes amb la mirada posada a la Unió Europea i la seguretat a l’à mbit digital. S’han utilitzat diferents metodologies per fomentar un paper actiu i autònom per part de l’alumnat, aixà com una reflexió sobre el seu propi aprenentatge. L’alumnat va treballar en grups internacionals, produint les seves pròpies notÃcies falses i reflexionant-hi i opinant-hi. En aquest projecte hi han col·laborat cinc centres d’Ità lia, Grècia, Bulgà ria i Espanya.
En la modalitat de Batxillerat (Novel), ha estat premiat el projecte titulat ‘Science in my life‘, realitzat per Margarita Soriano Lasheras i Ana Pérez Nuñez de l’Institut Joan Brossa de Barcelona.
La idea principal d’aquest projecte era que l’alumnat observi els esdeveniments que succeeixen a la vida quotidiana i que comprenguin i reflexionin sobre el perquè. El projecte desenvolupat en col·laboració amb centres educatius de Turquia i França, destaca per la gran varietat d’activitats col·laboratives entre grups nacionals i internacionals i la innovació pedagògica i creativitat mostrada.
La docent, Maria Isabel Vila Figueroa de l’Institut Ronda de Lleida ha estat premiada pel seu projecte: “What could have hAPPened“ en la categoria de Formació Professional.Â
La temà tica del projecte ha fomentat la reflexió i l’anà lisi crÃtica de l’alumnat, contribuint al coneixement de la història i de la identitat europea i ha permès entendre el seu paper en la configuració de la societat actual. En aquest projecte hi han participat centres de diversos països (Ità lia, Grècia, Romania, França, Hongria i Espanya) i ha destacat per l’originalitat de la proposta en imaginar com Internet hagués canviat l’esdevenir d’alguns esdeveniments històrics clau a la història europea.
La Iolanda Moya i la Maria José MartÃn, de l’Escola La Benaula de Caldes de Malavella, en la categoria Infantil, pel projecte Me, Myself and US! A Mindfulness Project.
La M. Àngels RodrÃguez, de l’Escola Salvador Espriu de Montgat, en la categoria Primà ria, pel projecte Rob & Me.
Podeu veure altres projectes destacats a la pà gina de l’XTEC eTwinning – Projectes destacats i a les pà gines del Servei Nacional de Suport eTwinning Premios Nacionales, Premios Europeos i Proyectos destacados.
Entre els premiats en l’edició 2020, hi ha:
La Mari Luz Castellano, de l’Escola Antoni Brusi de Barcelona, en la categoria 0 a 6 anys, pel projecte Neverending eTwinning. Podeu trobar més informació sobre aquest projecte en el següent article.
L’Alexis Cabrillana de l’Institut Castellet de Sant Vicenç de Castellet, en la categoria 12 a 15 anys, modalitat B, pel projecte Recording songs from de distance. Podeu trobar més informació sobre aquest projecte en el següent article.
Podeu veure altres projectes destacats a la pà gina de l’XTEC eTwinning – Projectes destacats i a les pà gines del Servei Nacional de Suport eTwinning Premios Nacionales, Premios Europeos i Proyectos destacados.