Projecte KA2 (Itàlia)

Busquem un centre d’FP que vulgui unir-se a un projecte europeu (KA2) de 36 mesos de durada amb socis d’Itàlia, Bèlgica, Holanda, Alemanya i Lituània.

Sota el lema “Empowering Sustainability via Digital Dual Learning and Collaborative Competence Building”, la proposta es desenvolupa a dos nivells.

Pel que fa al primer nivell, el projecte encoratjarà i donarà suport a les empreses i al personal dels centres d’FP perquè reflexionin sobre els enfocaments sostenibles dins la seva organització i com els seus enfocaments influeixen en la cultura de l’aprenentatge i l’ensenyament de la sostenibilitat.

El segon nivell, relacionat amb l’ensenyament-aprenentatge, té com a objectiu integrar les competències transversals relacionades amb la sostenibilitat definides al Green Comp Framework a través d’un enfocament pràctic en programes de formació dual, desenvolupant i provant metodologies col·laboratives en un context internacional, donant suport al professorat per tal de millorar les seves competències digitals en l’àmbit de la sostenibilitat.

Si hi esteu interessats, envieu-nos un mail a mobilitatfp.educacio@gencat.cat amb l’assumpte “Projecte KA2 Itàlia” abans del dia 27 de febrer.

Projecte KA2 (França)

Busquem un centre d’FP que vulgui participar en un projecte europeu (KA2) de 36 mesos de durada sobre la inclusió de persones amb discapacitat en la formació de transport i logística.

Els eixos temàtics del projecte són:

  • Estudi i recomanacions sobre normatives i mesures inclusives en transport i logística
  • Anàlisi i inventari de mesures d’adaptació i compensació tecnològica per a la formació i la inclusió
  • Iniciatives de sensibilització i formació dels agents del sector

Si hi esteu interessats, escriviu-nos un mail a mobilitatfp.educacio@gencat.cat abans del 24 de febrer.

Resultats del Projecte SHOW-VET

Avui hem portat a terme, conjuntament amb Impuls FP, un mutiplier event al qual han assistit docents de 10 centres de Formació Professional (i una vintena en línia) per conèixer de primera mà els resultats del Projecte SHOW-VET. L’acte ha estat seguit telemàticament per una vintena de persones.

Durant els darrers dos anys, els socis del Projecte han treballat per elaborar un model d’aprenentatge amb el qual les institucions educatives puguin dotar el professorat d’FP amb eines i recursos per a l’ensenyament-aprenentatge en línia i a distància. Aquest model inclou:

  • Nou material d’ensenyament-aprenentatge en línia
  • Pilotatge del material d’ensenyament- aprenentatge en línia en grups internacionals
  • Una guia del docent que constarà de tres seccions:
    • Mètodes pedagògics
    • Material de formació del professorat per a la formació de mentors
    • Enquestes per determinar les necessitats i avaluar l’impacte del projecte