Formació

• #JPRE20

Una taula rodona sobre ètica i una trentena de ponències en línia sobre programació i robòtica educatives en l’edició virtual de la JPRE20

Presentació 1: Pàgina de programació i robòtica educatives: els mini reptes formació Scratch.

Presentació 2: Reptes amb l’App Inventor.

clica la foto

• NOTÍCIA: Ja teniu disponibles els mini reptes de la Kudi a més dels MRI i MRA que lliurem cada setmana!!!!

Aquí els podeu trobar

cliqueu  Mini reptes creats a la Kudi de Mini reptes d’Scratch

Cada mini repte té una targeta que trobareu clicant la i una possible solució del seu autor/a clicant

o cliqueu Mini reptes inicials

o cliqueu Mini reptes avançats

1. App Education
          1. Dijous 5 de setembre de 2019
        2. Scratch Challenge
          1. Finals octubre / principis de novembre de 2019

TALLERS

Taller App Education. TALLER REALITZAT

Taller el dia 23 de març de 2019 de 9:30 a 13:30 hores al Movistar Centre. Carrer de Fontanella, 2 (Barcelona). Taller presencial de formació i activitats pràctiques que oferirà estratègies i pautes per treballar els conceptes del model de negoci, del Pitch (presentació en públic) i resoldre dubtes de qualsevol de les temàtiques de la proposta d’App Education que els assistents puguin tenir.

Aquests conceptes formen part del projecte que els alumnes elaboren dintre de la iniciativa mSchools App Education i, per tant, la sessió està adreçada a aquells docents que apliquen alguna de les propostes didàctiques de mSchools App Education a l’aula.

La inscripció es pot fer a través del següent enllaç: Inscripció formació. Les places són limitades.

Tallers Scratch i App Inventor a YOMO. TALLERS REALITZATS

SCRATCH 27 de febrer 17:50-18:45 i 19:05-20:00 L’objectiu principal del taller és que els docents aprenguin a fer mini-programes d’ordinador amb l’Scratch i prenguin consciència de les possibilitats de la programació d’ordinadors com a eina per al desenvolupament competencial de l’alumnat. Es farà, també, una passejada amb els/les assistents al taller pel node de programació i robòtica i una presentació de la nova versió d’Scratch 3.0 amb els aspectes més destacables. Compartirem una carpeta al drive: solucions donades als reptes pels participants dels tallers d’Scratch del dimecres 27 de febrer al YOMO i la presentació del taller.

APP INVENTOR 27 de febrer 17:50-18:45 L’objectiu del taller és dotar als assistents de coneixements per fer programes senzills amb App Inventor. Aquest llenguatge, dissenyat pel MIT i que treballa amb blocs, serveix per iniciar-se en la programació d’aplicacions per a dispositius mòbils Android.Per testar les aplicacions que es realitzin cal portar un dispositiu mòbil Android. Presentació. Possible solució al repte (fitxer *.aia) Possible solució al repte (fitxer*.apk)

Scratch Challenge Day. TALLER REALITZAT

Taller el dia 20 de novembre de 17 a 20 hores al CESIRE (Avinguda Drassanes núm 10).
      Jornada/taller adreçat al professorat interessat en treballar i consolidar en els conceptes de programació amb Scratch, de forma presencial.
      Es tracta d’una jornada on els participants han dut a terme petits exemples de programació, per tant, ha estat una jornada eminentment pràctica.
      Materials: https://projectes.xtec.cat/programacioirobotica/curs-scratch-primaria/
      Es van plantejar tres tallers simultanis: un de nivell bàsic/inicial, un altre nivell de consolidació i un altre de nivell avançat.

Del taller desenvolupat:

1. La presentació del Taller Scratch Day 2018.
              2. ScratchDay20novembreREPTES: Inicial, de Consolidació (Scratch Challenge 2018: Instruccions del repte i Programa Scratch sobre el qual es treballa), Avançat.
              3. EstudiLes possibles solucions als reptes donades pels participants i formadors.
              4. S4A

App Inventor Day. TALLER REALITZAT

Taller el dia 8 de novembre de 17 a 20 hores al CESIRE (Avinguda Drassanes núm 10).
      Jornada/taller adreçat al professorat interessat en treballar i consolidar en els conceptes de programació amb App Inventor, de forma presencial.
      Es plantegen tres tallers simultanis: un de nivell bàsic/inicial, un altre nivell de consolidació i un altre de nivell avançat.

Repte taller inicial Possible solució repte inicial . Fitxer *. aia (codi font) Possible solució repte inicial. Fitxer *.apk (fitxer per instal·lar)
      Repte taller de consolidació Possible solució repte consolidació . Fitxer *. aia (codi font) Possible solució repte consolidacio. Fitxer *.apk (fitxer per instal·lar)
      Repte taller avançat Possible solució repte avançat . Fitxer *. aia (codi font) Possible solució repte avançat. Fitxer *.apk (fitxer per instal·lar)

Presentació de la jornada

FORMACIONS TELEMÀTIQUES

Formacions telemàtiques en Scratch

Del 17 d’octubre al 4 de febrer de 2019
      Scratch: creativitat i enginy a l’aula (inscripció al curs telemàtic del 12 al 26 de setembre de 2018) INSCRIPCIÓ TANCADA.

Del 7 de febrer al 7 de juny de 2019
      Scratch avançat (inscripció al curs telemàtic del 9 al 19 de gener de 2019) INSCRIPCIÓ TANCADA.

Formacions telemàtiques en App Inventor

Del 17 d’octubre al 4 de febrer de 2019 (en procés)
      Comencem amb l’App Inventor  (inscripció al curs telemàtic del 12 al 26 de setembre de 2018) INSCRIPCIÓ TANCADA.

Del 7 de febrer al 7 de juny de 2019
      Avancem amb l’App Inventor (inscripció al curs telemàtic del 9 al 19 de gener de 2019) INSCRIPCIÓ TANCADA.