Aprenentatge basat en projectes

L’aprenentatge basat en projectes (ABP o PBL, Project-based learning) és un mètode de treball globalitzador que pretén tornar el protagonisme a l’alumnat, fent-lo responsable del seu propi aprenentatge. Avui en dia, treballar  fent servir l’ABP esdevé quelcom bàsic i fonamental, ja que representa una estratègia metodològica integral i no pas un complement. Els professors i professores treballen amb grups que integren persones de cultura i de nivells d’habilitats i aprenentatges molt diferents, assegurant una gran motivació davant de cada aprenentatge.

Aquí en podeu trobar l’explicació d’alguns projectes duts a terme per diversos centres de formació d’adults.

Portada diari titolat L'escola d'adults Rius i Taulet imagina un futur dictatorial que es pot canviar 3019: Millorem el nostre present des del futur és un projecte interdisciplinar dissenyat pel CFA Rius i Taulet (Barcelona) que engloba els tres àmbits del GES, en el què hi participen els alumnes de GES 1 i de GES 2. (vegeu AQUÍ el desenvolupament de la tasca).

Com a tret de sortida i motivació vers el projecte, es presenta un vídeo on s’explica als alumnes en quina situació ens trobem al 3019. Les notícies d’un diari anomenat El clandestí ajuda també als alumnes a situar-se en el context.

A partir d’aquí els alumnes han d’investigar què està passant al 2019 per haver arribat a un futur tan catastròfic. Seguidament es passa a la fase de resolució, on els alumnes hauran de crear els seus partits i fer els programes electorals amb propostes de canvi. El projecte acaba amb una sessió de presentació de tots els programes electorals i entre tots trien el partit. que millor pot donar resposta a la crisi.

Entrada de l'edifici CFA Carme Karr Soy, siento, anhelo és un projecte mitjançant els alumnes del  CFA Carme Karr, ubicat al CP Lladoners, fan servir la poesía com a eina d’expressió. El projecte es va iniciar al curs 2016-2017, en el marc de l’atenció educativa als alumnes del DERT  (Departament Especial de Règim Tancat).  Vegeu AQUÍ el vídeo que recull la feina efectuada.

Llibre obert sobre una taula Un altre treball per projectes al CFA Carme Karr,  El conte, element mirall. Està basats’ha basat en la realització d’un conte: El pardal que no podia volar. Aquesta història personal pretén treballar i mostrar valors socials  a les escoles i als instituts del municipi mitjançant un llibre que podeu veure AQUÍ