L’aprenentatge basat en projectes (ABP o PBL, Project-based learning) és un mètode de treball globalitzador que pretén tornar el protagonisme a l’alumnat, fent-lo responsable del seu propi aprenentatge. Avui en dia, treballar fent servir l’ABP esdevé quelcom bàsic i fonamental, ja que representa una estratègia metodològica integral i no pas un complement. Els professors i professores treballen amb grups que integren persones de cultura i de nivells d’habilitats i aprenentatges molt diferents, assegurant una gran motivació davant de cada aprenentatge.
Aquí en podeu trobar l’explicació d’alguns projectes duts a terme per diversos centres de formació d’adults.
3019: Millorem el nostre present des del futur és un projecte interdisciplinar dissenyat pel CFA Rius i Taulet (Barcelona) que engloba els tres àmbits del GES, en el què hi participen els alumnes de GES 1 i de GES 2. (vegeu AQUÍ el desenvolupament de la tasca).
Com a tret de sortida i motivació vers el projecte, es presenta un vídeo on s’explica als alumnes en quina situació ens trobem al 3019. Les notícies d’un diari anomenat El clandestí ajuda també als alumnes a situar-se en el context. A partir d’aquí els alumnes han d’investigar què està passant al 2019 per haver arribat a un futur tan catastròfic. Seguidament es passa a la fase de resolució, on els alumnes hauran de crear els seus partits i fer els programes electorals amb propostes de canvi. El projecte acaba amb una sessió de presentació de tots els programes electorals i entre tots trien el partit. que millor pot donar resposta a la crisi.
|
|
Soy, siento, anhelo és un projecte mitjançant els alumnes del CFA Carme Karr, ubicat al CP Lladoners, fan servir la poesía com a eina d’expressió. El projecte es va iniciar al curs 2016-2017, en el marc de l’atenció educativa als alumnes del DERT (Departament Especial de Règim Tancat). Vegeu AQUÍ el vídeo que recull la feina efectuada.
|
|
Un altre treball per projectes al CFA Carme Karr, El conte, element mirall. Està basats’ha basat en la realització d’un conte: El pardal que no podia volar. Aquesta història personal pretén treballar i mostrar valors socials a les escoles i als instituts del municipi mitjançant un llibre que podeu veure AQUÍ |