Lletres a les aules

Lletres a les Aules és un programa de foment de la lectura i de promoció de la literatura organitzar per l’Institut de les Lletres Catalanes que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement, estimular i potenciar l’habilitat lectora i el coneixement de la llengua. D’aquest programa se’n beneficien els centres educatius d’ensenyament primari, secundari i d’adults. Disposa de dues modalitats:

Autors a les Aules

Aquesta modalitat permet que els alumnes lectors entrin en contacte directe amb els escriptors i hi estableixin un diàleg al voltant dels seus llibres i d’altres temes relacionats amb el fet literari com l’ofici d’escriure, el procés de creació, el món editorial.

Durant el curs 2017-2018 el CFA Solsonès ha participat en aquesta modalitat, amb gran èxit i valoracions molt satisfactòries. Podeu veure un resum de les activitats desenvolupades en el centre AQUÍ.

En Veu alta

Aquesta modalitat posa a disposició de mestres i professors antologies de textos literaris per ser dites a l’aula per un elenc de lectors. Les antologies han estat preparades a l’entorn d’un eix temàtic genèric, sense vinculació explícita amb els temaris, per facilitar que cada centre en tregui el rendiment més adequat a la pròpia dinàmica de treball i a les característiques del seu alumnat. Entre els textos escollits n’hi ha de clàssics i d’actuals, de tots els territoris de parla catalana i alguna traducció, de diversos gèneres literaris. Els presentem seguint un guió que vol ajudar els oients a seguir la lectura.