Serious games

Els Serious gHome amb ulleres de realitat virtualames o “Jocs seriosos” són jocs on l’objectiu principal és l’aprenentatge o la pràctica d’habilitats més que la diversió o l’entreteniment. L’ús dels Serious games ha crescut sobretot en sectors com l’educació, la defensa, l’aeronàutica, la ciència o la salut. La seva finalitat pot ser d’allò més variada: des d’entrenar equips de bombers en situacions d’emergència fins a la capacitació d’un equip de metges, l’ensenyament de matemàtiques o la pràctica d’idiomes. Les noves tecnologies transformen el nostre món, i  els nostres alumnes hi han de participar. De la mà de Humantiks dos centres d’adults ja han viscut l’experiència dels Serious  games en forma de taller de sensibilització.

A lAlumnes amb una docent en una pràctica del programa a primera part del taller es van mostrar alguns exemples de Serious games i la seva aplicació a la vida quotidiana. A continuació va arribar l’hora de conèixer de més a prop les tecnologies de realitat virtual i realitat augmentada, els seus usos i aplicacions i provar alguns dispositius. Els alumnes van tenir l’oportunitat de viure diferents experiències de realitat virtual i augmentada amb les ulleres Oculus GO i les Google Cardboard.

Home amb ulleres de realitat virtual en una classeA l’última part del taller els alumnes van ser els protagonistes, ja que a través d’una dinàmica de grup anomenada Game Jam van crear conceptualment un Serious game a partir d’una necessitat compartida o supòsit proposat pel formador. Aquí tots hi comptaven; tots els alumnes van treballar en grups utilitzant tècniques pròpies de la gamificació per definir i planificar el projecte de co-creació, que al final van presentar davant els companys dels altres grups. Podeu veure un vídeo de l’experiència aquí. Davant la bona acollida per part dels alumnes i docents participants i la valoració positiva d’aquesta experiència s’està treballant perquè es pugui estendre als centres de formació d’adults d’arreu del territori.